zondag 7 oktober 2012

Te laat!


Erg eigenlijk he? Had ik dus gisteren ineens de hele dag niks te doen. Niet helemaal waar natuurlijk he, de was moest gedaan, de droger uitgeruimd, zuigen. De kinders moesten worden aangekleed, voorzien van eten en vermaakt en ik had een project af te ronden. Maar met niks doen bedoel ik dan dus niks gepland he. Echt niks doen is er de komende jaren niet meer bij vrees ik.
Maar toch lukte het me dus niet om ’s middags op tijd op een verjaardag te verschijnen he. Want namelijk te druk he. En zo moest ik dus op het allerlaatste moment de op-het-aller-laatste-moment-gekochte-pakjes nog inpakken en had ik dus geen tijd meer om er iets gezelligs van te maken behalve een gewoon heel dood saai papiertje. En nu bedenk ik me ineens dat ik er niet eens voor de vorm een gezellig kaartje aan gehangen heb wat ik in mijn hoofd al zo goed als had geschreven. Tja, en daarna bedacht ik me natuurlijk, terwijl Lief de kinders al in de auto aan het inladen was dat ik toch maar andere kleren aan moest, want werkelijk ik zag er niet uit en er zat een ondefinieerbare vlek op mijn broek. Waar kwam die ineens vandaan? Om over mijn kapsel maar weer eens niet te spreken. Om vervolgens mijn hele kast aan en weer uit getrokken te hebben en toch maar weer aan te doen wat ik aan had. Jammer dan van die vlek. Hoort bij het hebben van kinderen toch? Want die gaf ik voor het gemak maar weer even de schuld.
Tja en toen ik dus beneden kwam en de deur achter me dicht trok en de afwachtende koppies van mijn schatjes zag was ik ineens mijn telefoon kwijt. En die lag uiteraard gewoon daar waar ik hem zelf had neergelegd.
Zo en toen konden we gaan. Herkenbaar?

5 opmerkingen:

  1. O vreselijk, dat getut. En ja, ik heb dat ook zo nu en dan.... en dan erger ik me dood aan mezelf, maar ja... dat scheelt niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt wel herkenbaar! Zo had ik vandaag chocolade in mijn broek zitten. Ach hij wilde zo graag knuffelen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi...ach...alle mensen met kinderen weten dat het zo gaat!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. meestal als ik dan écht helemaal klaar ben, presteert de kleine man om nog te zeggen in de auto, zodra ik wil wegrijden: Mama. Ik heb gepoept...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral dat alles uit je kast aantrekken en weer uittrekken om te eindigen met datgene wat je als eerste aantrok! Zo herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen