dinsdag 16 oktober 2012

Ontslag!


Knikkende knieën had ik. Kon mijn zenuwen nog net in bedwang houden maar het kwam allemaal goed. Dacht ik ergens nog dat mijn baas me zou bijten wisten ik natuurlijk allang dat dat niet het geval zou zijn. Mijn baas had zich de afgelopen jaartjes namelijk al meerdere malen bewezen. Toen ik weer eens voor de zoveelste keer kwam zeuren. Elke keer sleepte hij me er weer bovenop. Tot gisteren dus. Ik nam ontslag. En ondanks dat iedereen het heel erg jammer vond enzo, omdat ze natuurlijk een goede kracht kwijt raken en een heel leuk mens ;-),  snappen ze mijn keus. Het is namelijk nu mijn kans. Om thuis te zijn met de kleine man en meid. Over twee jaartjes gaat de oudste al naar school, dan hoeft het voor mij niet meer. Bedankt voor uw duimen dus, het heeft vast en zeker goed geholpen.
En nu zult u zich vast afvragen, lucht dan dan een beetje op. Na al die dagen van buikpijn en stress… Ik kan u zeggen hoor, het voelt een beetje dubbel allemaal. Toch een beetje gek, om nu ineens te zitten zonder baan. Een goede baan. In tijden van heuse crisis. En ook niet echt een vervelende baan, gewoon een beetje zwaar. Voor nu, voor mij, met twee van die kleine kindertjes.
Dus nu ben ik eens een gewone huisvrouw. Een thuisblijfmoeder zoals dat heet. Ik moet er nog even aan gaan wennen. Even inkomen in die nieuwe rol.
En Lief? Ja Lief die had het vast en zeker een beetje verkeerd verstaan. Dat ik ontslag zou nemen enzo. Want die snelde naar de winkel en kwam thuis met een grote bos met bloemen. In het kader van de bezuinigingen ja. Ach, om mij wat op te fleuren natuurlijk. Want zo is Lief. Lief dus!

28 opmerkingen:

  1. Wauw! Gefeliciteerd! Goede keuze! Je kinderen zijn zo belangrijk! Ik heb het ook gedaan, toen de oudste 4 was. Daar heb ik minstens 2 jaar tegenaan lopen hikken. Het grootste nadeel vind ik de mensen die voor je gaan uitkijken naar een baan en de mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor het feit dat je thuis bent en geen geld in het laatje brengt. Ik snap niet waarom mensen zich zo met anderen moeten bemoeien! Geniet er van! Het is zo fijn voor de kinderen! En voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, zal ik dan maar zeggen!
    Misschien moet je even wennen aan het idee, maar feitelijk verandert er natuurlijk niet zoveel (behalve de financiën). Ik herken het heel erg, loop ook met die twijfels en gedachten, hoewel ik natuurlijk geen 'echte' baan heb, maar mijn eigen bedrijf. Nu zijn de kindjes nog klein en als ze straks naar school gaan, kun je wellicht weer aan de slag. In jouw beroepsgroep zeker.
    Geniet ervan en ik vind je superstoer en dapper!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!! Je hebt helemaal gelijk! Genieten van je kinderen, ze ieder stapje zien doen in hun ontwikkeling.

    Ik kan me crisistechnisch gezien voorstellen dat het misschien een moeilijke beslissing was maar als je de financiële mogelijkheid hebt om fulltime thuis bij je kids te zijn dan is dat toch fantastisch. Voordat je het weet zitten ze inderdaad op school, de tijd gaat zo snel.

    Succes in je nieuwe rol! Het gaat je vast en zeker bevallen!

    Groetjes,
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk voor je dat je de stap heb durven zetten. Ik zelf ben nu ruim 2,5 jaar geleden gestopt met werken en heb tot op de dag van vandaag nog geen spijt. Maar reken er maar op dat er mensen commentaar gaan hebben, of je je dan niet verveeld te hele dag? Of je zoals al eerder gezegd niet bezwaard voelt dat je geen eigen geld hebt? Blablabla. Lekker laten kletsen die mensen (voornamelijk vrouwen). Je moet doen wat jullie belangrijk vinden en daar optimaal van genieten. Heel veel plezier!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jullie wel meiden! De keuze was inderdaad moeilijk. Ik ga zien of het me gaat bevallen, de tijd zal het leren. En laat die commentaren maar komen ;-)

      Verwijderen
    2. Je moet je niks aantrekken van commentaren. Het is jouw beslissing en keuze. En daar hebben anderen niks mee te maken. En het is toch nooit goed. Als je werkt, hebben ze wat op je aan te merken en als je niet werkt ook. Dus gewoon lekker doen waar je je zelf het beste bij voelt.

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met je 'nieuwe' leven! Ooo wat droom ik ook vaak van huismama zijn en zo, en in wezen zou dat ook gaan, alleen is manlief daar niet voor te vinden... Genieten van de kindjes! Ik heb 4/5 aangevraagd dmv ouderschapsverlof maar tot op heden kreeg ik daar nog geen antwoord op... we zien wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht al dat het hierom zou gaan. Stoer van je. Je had het er al vaker over. Ennuh... huisvrouw/thuisblijfmoeder klinkt inderdaad suf, maar weet je.. het is de mooiste baan die er is :) Ga er maar lekker van genieten, werken kan je altijd nog. Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! En welkom bij de club hardwerkende vrouwen zonder inkomen (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat stoer van je!!!
    Lekker thuis zijn met je kids!!! Heerlijk.
    En als dat financieel mogelijk is gewoon doen!!! Goed man!!!

    Lekker genieten! Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ahh gefeliciteerd met je nieuwe baan als thuisblijfmoeder! goed dat je de stap hebt gezet :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Maya, jij blij,ik blij. Je bent vooral een leuke mamma als je lekker in je vel zit. Lekker genieten van je lieve kids. En kies ook indd voor jezelf. Als het goed voelt om meer bij je kids te zijn en niet te werken dan moet je dat ook doen. Doe waar jij gelukkig van wordt. Dikke knuf Ster

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ge hebt groot gelijk!
    ten eerste vind ik het huishouden doen een echte volwaardige job!
    ten tweede denk ik echt dat mensen niet beseffen hoe veel beter dat dat voor kinderen is
    ik weet wel, quality time enzo, maar als ge u pijn hebt gedaan dan heb je geen zin om te wachten tot mama om 20 uur eindelijk tijd heeft enzovoort!
    ons moeke was er voor ons altijd! wij hadden die zeker niet altijd nodig, maar ze wàs er wel! en ik denk dat dat echt onbetaalbaar is
    dus geniet ervan zou ik zeggen, want het zal ook vaak zwaarder worden: ge hebt geen eigen loon meer, iedereen denkt dat ge constant tijd hebt voor van alles en nog wat ,....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oo stoer! Hier droom is van maar met onze mega hypotheek, met hele fijne rente in een hele andere -dure- tijd, kunnen wij ons dit niet veroorloven. Tenzij we stoppen met eten en leuke dingen doen. Ik benijd je! Heel goed.
    * Een opgeruimd huis
    * Stuctuur voor de kids
    * Geen problemen met zieke kindjes
    * Geen mega facturen van het kinderdagverblijf.
    * Op zijn tijd een lekker cake in de over en stoofvlees op het petroliumstel.
    * Nog eens wat kleding verstellen.
    * Genieten
    * 100% mama kunnen zijn zonder haast!

    I love it. Veel plezier mevrouw de gezinsmanager met uw nieuwe baan! Thuis blijven is ook een job! Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij hebt zo even mijn functie beschrijving opgegeven. Erg fijn lijstje;-)

      Verwijderen
  13. Hopelijk heb je de goede beslissing genomen en ga je er ook echt van genieten.
    En mocht dat niet zo zijn: dan willen ze je vast weer graag hebben in de zorg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan het ondervinden. Maar voorlopig is het zo goed!

      Verwijderen
  14. Die bos bloemen is wel heel erg lief Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een moeilijke, wijze, gekke, leuke, fijne, gewaagde beslissing! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van een lief Lief gesproken, die vast en zeker achter jou beslissing staat. Goed gedaan meid! Geniet van je kroost, want ze worden zo snel groot! Ik ben vroeger ook 2 jaar thuisgebleven, ik heb het me nooit beklaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet er van !! Een grote stap maar wel een hele goede.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dacht al wel dat dit was waarvoor je vroeg te duimen ;-) Maar goed van je! Het is een moeilijke keus. Er speelt zoveel mee, maar dit is een gevoelskeuze: als dit is waar jij je het beste bij voelt, dan moet je ervoor gaan - en dat deed je! Zeker dat dat een bos bloemen verdient :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat knap van je! Lijkt me een hele grote beslissing, maar net zoals Myrna zegt, als dit is waar jij het beste bij voelt, is het goed dat je het gedaan hebt. En weet je, als je besluit wel weer te willen werken, dan zoek je toch gewoon weer? Misschien heb je dan ook de tijd gekregen en genomen om na te denken waar je gelukkig van word. Want met twee kleintjes, ja, je leven staat op de kop, je maakt andere keuzes. Keuzes die je vroeger spannend vond, hoeven nu niet meer. Stiekem ben ik jaloers op je keuze...:)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is inderdaad een hele stap! Maar je weet nooit waar het goed voor is. Vaak komen er weer andere kansen waar je je wel heel goed bij zult voelen. Geniet van het Full-time moeder zijn. En je dappere stap is zéker een mooie bos bloemen waard!

    En waar mijn ideeën vandaan komen...
    Veel kijken, luisteren en genieten van de kleine dingen in het leven.
    Fijne dag!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat stoer dat je dit gewoon doet! Je hebt helemaal gelijk, en als het financieel uit kan, waarom ook niet. Er zijn zat werkende moeders die jaloers zijn, die eigenlijk ook liever thuis zouden zijn met de kleintjes. Geniet van je nieuw verworven status als thuisblijfmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen