vrijdag 26 oktober 2012

Klein feestje


Wij vieren hier een klein feestje. Ondanks het gemopper van de doorkomende tandjes bij onze kinders. Kleine man is namelijk vandaag alweer een half jaar. En van deze gelegenheid ga ik eens lekker gebruik maken eens flink op te scheppen. Over kleine man ja. Dus mocht u hier geen trek in hebben… u kunt nu nog afsluiten.

Want zie hier… kent u deze nog? Tis een plaatje toch? Het lacht de hele dag. Het liefst naar grote zus. Want we hebben het getroffen hoor, met broer en zus. Elkaars beste vrienden, nu al ja. Zus mag gerust bovenop broer gaan liggen, grappig juist. Als broer dan eens flink aan haren mag trekken… nog veel grappiger natuurlijk. Klets inmiddels de oren van onze koppen ‘hata, hada, baba, dada’. Schatert het uit bij kroelen in zijn buikje. Of in zijn nekje. Onder zijn voetjes, kan niet tegen kietelen.
Weet amper wat huilen is maar als hij huilt doet ie dat meteen ook goed. In de auto of zo, als mama alleen achter het stuur zit met kwetterende peuter ernaast. Verder is hij gezellig. En groot. Dat wisten we al. En ik hou tegenwoordig van groot. Lekker wat spekkies aan de benen en van die bolle wangen. Zoals die van mij. En kussentjes op handen en voeten. Die van mij heeft prachtige handen en voeten, echt! En zo een heerlijke bolle ronde buik.
En die gaat alleen maar boller worden, want we zijn hier begonnen met eten. En dat is me toch heerlijk.
En nou begint hij zomaar ineens ook nog zo af en toe wat langer te slapen. ’s Nachts bedoel ik. En overdag tegelijk met grote meid. Kan niet beter hier. Want overdag heeft hij het tegenwoordig maar druk. Met spelen natuurlijk. Want alles moet gepakt. En in de mond. Duplo het liefst. Of boekjes. Prachtig zijn die. En ondertussen moeten we leren zitten. En staan. En observeren… En doen we pogingen te kruipen. En als dat niet lukt rollen we gewoon de hele kamer rond.
Zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan hoor, maar ik denk dat u wel begrijpt wat ik bedoel. Het joch is geweldig. Echt het fijnste jochie wat ik ken. En laat dat jochie nou net van mij zijn. Nog nooit eerder was ik voor de tweede keer zo verlieft. Sorry Lief, dat voor mijn kinders voelt toch anders. Mijn jochie zit diep, heel diep. Net als grote zus. Niet in woorden uit te drukken. Ik hou van ze! Zo veel....

14 opmerkingen:

  1. Haha, duidelijk: een hele gelukkige, blije, trotse moeder! Nou, dat mag best even en ik vind het ook heerlijk om te lezen, want zo herkenbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hiephiephoera!!! hier zij vorige week Fien tegen Femke "femke jij bent mijn beste vriend he?" waarop femke haar omdraaide en haar zus een dikke zoen gaf!

    jammer dat we op zo'n momenten geen verborgen camera's in huis hangen hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het helemaal volgen, denk dat (bijna) alle moeders voelen wat jij voelt. En trots mag je zijn hoor op zulke heerlijke kinderen!
    En ik vind het heerlijk om dit soort blogjes te lezen, ook al zijn mijn kinderen al ver in de pubertijd!
    Fijn weekend,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie woorden!!! En gefeliciteerd met deze mijlpaal...tjonge een halfjaar! De tijd vliegt dus lekker genieten!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel herkenbaar gevoel, heerlijk!!

    Ps: Ik volg je nu ook via Bloglovin, volg je me terug? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echte moederliefde ... :-) Maar je hebt gelijk, het is een prachtig jochie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie woorden. En inderdaad is de liefde voor je kind(eren) zo anders en intenser dan van iemand anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En die liefde gaat nooit meer over, zelfs al zijn ze al 29 !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat heerlijk! Wat een prachtig mooi mannetje is het. En je dochter een mooi meiske. Misschien heb ik het al eerder gezegd maar ik herken zoveel in je verhalen. 13 jaar geleden had ik ook een peutermeisje en een babyjochie van een half jaar. Ja ik lees je blogs graag, als een soort deja-vu! X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk blogje, kreeg een glimlach op mijn gezicht. En wat een mooie nieuwe omslagfoto meid! ♥

    BeantwoordenVerwijderen