vrijdag 12 oktober 2012

Goed bekeken!


Kijk, vandaag heb ik het toch maar goed bekeken weer. Na een slechte nacht met beginnende keelpijn. Kleine meid lag meerdere malen te huilen van het blauwbekken en moest dan worden toegedekt omdat ze het slapen in een slaapzak tegenwoordig weigert en het slapen onder een dekbed in haar grote echte peuter bed ’s nachts nog veel en veel te spannend vindt. Kleine man was onrustig, draaierig en maakte bijzondere geluiden, kon alleen fatsoenlijk adem halen door zijn open hangende mond, aangestoken door zijn zus die maar wat graag kleine man vol op zijn mond zoent, die op haar beurt weer werd aangestoken door nichtje of welk snot kind dan ook in de buurt. Ik weet werkelijk niet wie van de vele ik hier de schuld van in de schoenen kan schuiven. Het heerst. De tijd van het jaar ofzo.
Hangen en wurgen dus overdag want de kinders achterna blijven lopen met snotlap vinden ze niet leuk. Spraytjes ook niet. En ziek zijn en geen speen mogen is helemaal not done, die mama heeft het ook echt niet begrepen en dus zet kleine meid haar volume knop open en gaat met krokodillen tranen op de bank liggen schreeuwen dat ze Bumba wil kijken. Huilde ze nou om de speen? Maar Bumba mag ook niet want we kijken hier geen televisie als de zon schijnt. Die scheen heel even namelijk.
U zult mij wel een heel erge moeder vinden. Ziek kind, arm schaap, geen speen, geen Bumba. Maar ik kan u zeggen, de snot loopt over haar kin naar beneden, de snotlap is inmiddels buiten aan het drogen (bah) maar die dame van mij loopt op wat enkele ogenblikken na de hele dag te rennen en springen en mag er dan vreselijk uit zien met haar bleke snoetje, donkere walle, rode wangen, tranende ogen en schrale neus van het opgedroogde…. Juist u snapt mij vast, ze gedraagt zich als een over enthousiaste, hyperactieve peuter. Niks zieligs an dus! Beetje misschien.
En waarom had ik het dan zo goed bekeken? Ik had geen zin in hangen en wurgen dag nummero twee namelijk en dropte kleine meid bij mijn zwangere zus. Met dat nichtje dus. Ik dronk thee, die voor me werd gezet en nam de man mee voor de boodschap. Kleine meid bleef even achter. Spelen met nichtje. Of eigenlijk geen spelen maar vechten wie welk speelgoed mocht hebben maar dat was eventjes niet mijn zorg. Niet mijn idee maar de hare, zo vreselijk ben ik heus niet.
En klaar met de boodschap bedankte ik zus en nam kleine meid weer mee terug waarna ik haar in bed legde. Want zieke meisjes horen in hun bed! En nu heerst er stilte hier in huis. Geen gejengel, geen getetter maar licht gesnurk door verstopte neusjes. Het gaat al beter hoor, nog even volhouden!

7 opmerkingen:

  1. Haha! Niet vervelenders dan zieke peuters ;-) Hopelijk slapen ze allebei heerlijk lang. Kun jij ook even bijtanken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tips om speen af te leren? Aimée slaapt nog met...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, hier ook nog hoor. Als jij de goude hebt???

      Verwijderen
  3. ach ach....veel beterschap voor de snotneusjes!

    Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks aan ! het gaat ook flink rond hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb ik weer genoten van dit snotterige verhaaltje

    BeantwoordenVerwijderen