vrijdag 5 oktober 2012

Echt bed!


Pfff het stormt buiten. Voor Nederlandse begrippen dan he. Het is weer om de hele dag in je bedje te liggen. Onder een lekkere warme deken met naast je een kop thee en wellicht een goede of veel te slechte film. Ha, ja ja de winter komt er aan en echt hoor, ik hou eigenlijk meer van de zomer maar deze tafereeltjes klinken toch wel als muziek in mijn vermoeide oortjes.

Er werd een matras bezorgd vanochtend. Veel te vroeg hoor, ik had mijn eerste bak koffie nog zo goed als in mijn hand. Maar niet voor mij dus, voor mijn kleine meid. En dat wist ze he, gillend van enthousiasme kwam ze de bezorger dankbaar uitzwaaien. En die moest natuurlijk meteen getest. Haar nieuwe bedje stond er al. Mijn oude bedje. Door opa in elkaar getimmerd. ‘Spannend he mama?’ Ze was er niet meer weg te slaan. En dus maakte we het bedje meteen helemaal in orde. Deken, bedhek en een lading knuffels.
De hele verdere ochtend wilde madam naar bed. ‘Beetje moe, beetje klein’. 11.00 uur…. Niet meer te houden. Naar boven. En terwijl ik haar knuffels orden zodat ze zelf ergens nog een plekje heeft trekt ze zelf haar broek uit…. Huh?! En daar ligt ze hoor, zich zelf te verkneukelen.
‘In kleine bedje slapen….’ En daarna is het stil.
Een half uurtje later sluip ik op mijn tenen naar boven, en vervoei ik het traphekje. Diepe rust…. Opgerold onder de deken. Want daar was het me om te doen hoor, die deken. Zo fijn dalijk voor die naderende stormachtige winter.
Ja, en nu is deze mama trots he. De kleine meid wordt groot.

9 opmerkingen:

  1. Zo stoer, lekker overdag slapen in je nieuwe grote bed (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat spannend voor haar!en leuk voor jou omdat je dan ook weer haar kamer kunt restylen? Nou lekker slapen zal ze zeker doen met een warme deken en goed matras. onze Emma krijgt in de herfstvakantie een groot echt kleuter- afbed, een soort kajuitbed met twee grote lades en een logeerbed die je onderuit kunt schuiven voor als er vriendinnetjes blijven logeren en lekker lang kletsen. En dan gaan we ook gelijk aan de slag met een nieuw PIP- behang, want dat hadden we haar beloofd en nou wie wat beloofd die doet dat gewoon.lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hoop voor u dat dat zo altijd gaat! hier was fien ook super enthousiast, maar helaas kwam er kort daarop een terugval, ze miste haar kleine bedje!!

    veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is dan ook wel een erg knus, mooi eigen bedhoekje voor haar geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooow wat heerlijk. Wij zitten ook te denken aan een nieuw bed voor Boris. Maar hij slaapt nogzo lekker in zijn ledikantje met slaapzak aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! En wat een super dekbed!!!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhh, lief! Tja, een lekker bed kun je ook echt niet weerstaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, daar gaat ze vast heerlijk in slapen

    BeantwoordenVerwijderen