zaterdag 6 oktober 2012

Dagje te vroeg?!


Nou daar gingen we weer hoor. Vroeg was het vanochtend. Terwijl de guppies nog sliepen maakte mijn wekker mijn Lief wakker. Mijn wekker Lief ja. Ja want dat gaat zo bij ons. Lief staat dus op, vreemde wereld he, bij ons thuis, en tovert de kleine madam uit haar nestje. Terwijl de guppen en Lief liggend in het grote bed voor de tv bij komen van deze zware nacht, sjonge jonge,  race ik tegen de klok. Volle dag voor ons.
En dus sta ik een uurtje later bepakt en bezakt in de stromende regen voor de deur van mijn team genoot. Geen auto te bekennen, geen hond op de weg. En ook werkelijk helemaal geen enkele beweging zie ik door het keuken raam, geen sporttas midden in de woonkamer. Het ziet er uitgestorven uit. Ik klop op het raam, durf niet aan te bellen, de vrouw des huizes en hun kroost liggen vast nog diep onder de dekens op deze stormzaterdag. Maar niks is minder waar… Ook zij staan in de stromende regen, schrale troost, langs de zij lijn van het voetbalveld. Daar sta ik dan, ik twijfel. Pfff.
Dus, race ik in mijn Kaatje weer terug naar huis waar Lief verbaast de deur weer voor mij open doet. ‘Wat ben je nu weer vergeten?’ krijg ik toegeworpen. ‘Ja uhm… dagje te vroeg’ stamel ik. En Lief kan zijn lachen niet onderdrukken. Niks niet zielig voor mij. Nee hoor, ik vergeet echt nooit wat en ik ben al zeker niet ontzettend chaotisch. Als mijn hoofd niet vast zat…
En morgen beginnen we gewoon weer van voren af aan! Hou vol Lief J

10 opmerkingen:

  1. Ah, stumperd, kon je net uitslapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. da miejnt tje niet!!!
    zouden ze bij ons zeggen
    ik heb ook zo'n vriendin , de juf van het eerste leerjaar noemde haar vroeger: "wolkje nummer zeven" :-)
    herkenbaar??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wolkje nummer 7? Ken die uitdrukken niet :S (kleur langzaam rood;-)

      Verwijderen
  3. hihi ik moest wel lachen toen ik dit las en morgen weer opnieuw vroeg op. Het is me een keer overkomen dat we 1 dag te vroeg bij een verjaardag aanbelden, met de kado's in de hand, maar nog geen slinger gezien. toen riep vanuit het badkamerraampje een stem...joehoe,,,het is morgen! oeps, nou ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaaiiiii, sukkeltje! Mag ik er wel om lachen? Zou het zelf gedaan kunnen hebben! (-; Mooi herfstlook hier trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahah en met zo'n rotweer. Toch een lekkere warme chocolademelk ofzo gedronken dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou kopje koffie en een flinke bak thee ging er wel in toen ik weer thuis was ;-)

      Verwijderen
  6. Hahahaha je bent niet de enige vandaag. Hier stond vanmiddag bezoek voor de deur voor Emily haar verjaardag, ook al een dag te vroeg :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, moet hier smakelijk om lachen! Vanochtend wel gelukt?

    BeantwoordenVerwijderen