maandag 29 oktober 2012

Chocolade


Ik heb echt de hele dag honger. En lekkere trek. Allebei ja. En nou doe ik echt mijn best om hier het thuisfront te instrueren dat er niet alleen maar lekkere dingen worden ingeslagen maar ook nog wat gezonds. Het liefst helemaal geen lekkere dingen… Want ja, die zwangerschappen lieten hun sporen na. En nou hoef ik niet te zeuren hoor, ik zeg het zelf maar even, voor u uiteraard massaal gaat zeggen dat het allemaal best wel mee valt…. Toch, dat wilde u zeggen toch? En nou eten we hier best wel gezond hoor, veel fruit enzo…. En snoepen doen we thuis zo goed als niet. De kinderen niet bedoel ik. En dus ik ook niet. Tenminste, niet waar zij bij zijn. Maar ik zeg eerlijk…. Die kleine van mij slaapt nog tussen de middag. Zo’n uurtje of twee drie. Tijd zat dus om alle kasten weer eens langs te struinen. Daarom dus mag Lief van mij niks inslaan. Want in die uurtjes krijg je nog behoorlijk wat naar binnen gestouwd. En daarvan gaan we dus groeien. Op plekken waar we het niet willen.
En welja…. Lief had het weer eens niet helemaal goed begrepen. Kon mijn zeuren om chocolade niet meer aanhoren misschien. Want vrouwen en chocolade he… Kwam ineens  dus thuis met een reep. En niet zomaar eentje maar deze:

En hij zou me dus wel eens even helpen. Met doseren. Dus nu krijg ik elke avond 4! blokjes op een bordje. En loop ik dus de rest van de dag met de aanblik van die reep op mijn netvlies. En dan net als ik het even vergeet zie ik dat ding natuurlijk gewoon liggen. En ik wil toch echt bewijzen dat ik het niet in één hap naar binnen vreet. Voor mezelf. Nee eigenlijk voor Lief. Ik bedoel, ik schaam me er gewoon voor. Maar lastig joh… 

11 opmerkingen:

  1. hahahaha op rantsoen!!! das nog veel erger dan helemaal niks nemen!! krijg je net de smaak te pakken .. is eht op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik lig in een deuk om je bericht. En zo herkenbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schat! Volgens mij vind je het stiekum niet zo erg en wat extra calorietjes kun je op het moment wel aan, die verschijnen nergens, ook niet op die vervelende plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, wat een gemenerd, je zo te laten smachten...

    Ik geef man opdracht alleen maar "vieze" chocola te kopen (die hij wel lust en ik niet, met nootjes enzo (-; ) Als er ook maar iets in die kast ligt wat ik lust dan is er geen houden meer aan en is alles in één keer op. Direct.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die 4 blokjes kunnen vast niet zoveel kwaad. Chocolade is best heel gezond hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha zó herkenbaar! Die reep die daar dan de hele dag ligt te roepen, en niet willen eten omdat je dat niet zou willen opbiechten... Poe, dan is niets mogen nog gemakkelijker, maar wel minder lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meid, gewoon lekker van genieten, niet zo streng zijn voor jezelf. Helemaal niet nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb liever ook helemaal niks, dan een beetje, want dan wil ik meer en als er dan meer is, dan wil ik dat ook NU!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom lees ik hier nu mijn verhaal? :-) Alleen valt het bij mij niet meer zo mee, die lijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen