woensdag 24 oktober 2012

Beetje korting mama


We moeten allemaal bezuinigen. Ik ook. Of eigenlijk wij als gezin. Want kinderen zijn duur. Vooral kinderen in de luiers. Jaja, en kinderen die naar school gaan, maar die hebben wij nog niet. En dus wilde ik over stappen naar een ander merk. Gewoon een huismerk.  Maar dat liep anders. Er was namelijk een actie. Een hele goed actie. Een zeg maar 50% korting actie. Een opruiming, van pampers ja. Dus keek ik even om mij heen. En laadde ik de hele winkel voorraad in mijn kar. Want echt, wij zijn van het grootverbruik. Is peuter nog niet zindelijk, is kleine man zo langzamerhand al in haar luiers gegroeid. Baby ja, vijf maandjes, bijna zes. Met een heerlijke ronde buik.
Regelrecht naar de kassa dus. Met slapende baby en jengelende peuter op mijn arm. Dat leidde af van wat er in mijn kar lag. Want ik mag dan Hollandse zijn, niet vies van een beetje of heel veel korting maar dat hoeft niet iedereen te zien. Maar toen moest ik afrekenen. En ik schrok me echt een beroerte van het bedrag. Want op de luiers zat dus geen korting zeiden ze. En had ik dus mijn hele kar volgeladen met het duurste merk. Dus ik op naar de klantenbalie. Waar zo’n jong ding mij zag aankomen met mijn jengelende kroost. En ik deed mijn verhaal en zij ging dat checken. Helemaal niet geërgerd ofzo, want ik was al de zoveelste vandaag. Maar ik had dus gelijk, mijn hart kon weer herstellen. Terwijl zij uitrekende hoeveel ik moest terug krijgen, deed ze dat verkeerd. En heb ik uiteindelijk 4! maxi pakken voor de prijs van 1. En ik ben zo weggelopen. Zonder blikken of blozen. Want ik zei al, ook voor ons zijn het zulke barre tijden. Maar toen durfde ik dus niet meer om mijn super dieren plaatjes te vragen, die waren ze in alle commotie dus eventjes vergeten. Dus, mocht u nog ergens verdwaalde superdieren hebben liggen???? En geen kinders of gewoon dubbel…. Wij houden ons aanbevolen hier J J J

19 opmerkingen:

  1. Hahaha, laat het geluk eens aan jou zijde zijn. Jammer dan moeten ze maar opletten. Eerder zei ik het ook altijd, tegenwoordig houd ik wijselijk mijn mond. Ammehoela denk ik, dan moet je maar opletten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zijn we superblij met de C1000 luiers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Daar denk ik wel eens over na... Maar las ergens dat je dan de zelfde kosten kwijt bent aan de wasmachine...

      Verwijderen
    2. voor zover ik begreep niet als je ze voor meerdere kindjes gebruikt (al heb je daar met peuter nu misschien niet veel meer aan).

      Verwijderen
  4. Gelukkig is de luiertijd voor ons gezin al weer heel lang geleden! Maar ik weet dat luiers een van de duurste artikelen bij de boodschappen waren. Je had je geluksdag!
    Fijne dag,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whaha geweldig! Ik geef je groot gelijk want ik had precies hetzelfde gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, helemaal gelijk, moet ze het maar goed doen. Zo zijn mijn ouders ooit eens stoicijns bij de kassa van het welbekende Zweedse woonwarenhuis weggewandeld met een enorme eettafel van 2x3 meter voor slechts 12,95!! De kassadame was zo aan het klungelen geweest al die tijd dat ze het niet eens in de gaten had. Je begrijpt, dit verhaal deed het altijd goed op verjaardagen en bij etentjes bij mijn ouders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk daarbij valt mijn verhaal in het niet. Geweldig toch....

      Verwijderen
  7. Kijk, heb jij even geluk!!!
    Kun je weer een tijdje vooruit...alhoewel...ze gaan altijd verrekte snel op :o)

    Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, ik hou tegenwoordig ook mijn mond bij fouten aan hun kant. Ze maken heus genoeg winst hoor, dus ik voel me echt totaal niet schuldig! Het leven met twee kleintjes is inderdaad al duur genoeg en die pamperbazen maken gewoon gebruik van het feit dat je niet zonder kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat betreft de dierenplaatjes, ik heb me toch een stapel. Baroes spaart enorm voor mij. Mis er nog 43 maar misschien heb je die zelf. Inmiddels begonnen met een tweede serie voor Lana. Binnenkort even samenvoegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ieder zn eigen natuurlijk, maar ik had dat denk ik niet gedaan. Niet dat ik heilig ben of zo, maar zoiets zit me dan toch niet lekker, maar ben ik nou de enige?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee vast niet. Eigenlijk ook veel netter om wel terug te gaan. In kleine winkels doe ik het wel maar bij zulke groothandels als deze niet. Het gebeurd me ook wel dat ik teveel betaal doordat ze de korting niet berekenen en dat ik dat maar laat zitten.... zo spelen we nog een keertje kiet...

      Verwijderen
  11. ik ben ook niet roomser dan de paus, maar dit is toch gewoon diefstal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Diefstal vind ik wel een heel groot woord...

      Verwijderen
  12. Moet lachen om je verhaal. Het klinkt lekker hectisch met een groot voordeel voor jouw kant. Aan de ene kant zou ik het zelf wel zeggen als zo'n meisje het verkeerd uitrekende, want anders zou het voor mij voelen als diefstal. Aan de andere kant... moet zo'n meisje toch ook wel kunnen uitrekenen wat 50% korting is? Zo moeilijk is dat niet. Toch? In elk geval heel erg fijn dat je zoveel korting kreeg uiteindelijk! En mocht je, als deze voorraad op is, willen overstappen op een ander merk: het huismerk van AH bevalt hier prima!

    BeantwoordenVerwijderen