donderdag 25 oktober 2012

Badfeest!


Kinderen poepen niet in het water. Dat was wat ik hoorde twee jaar geleden toen ik op zoek ging naar het eerste babyzwem klasje voor mijn kleine meid. Maar ik verzeker u, die van mij doet dat dus wel. En bij voorkeur in het badwater van haar vader. Haar moeder, mij dus, heeft ze tot op heden nog gespaard.
En nou zijn we al wat stapjes richting de zindelijkheid aan het zetten hoor, maar sommige delen daarvan heeft ze nog zo goed als niet onder controle. En nou viel me het al op, toen ik kleine man vanavond ook even bij het gezelschap onder dompelde, het gezelschap ja, want wij gaan hier graag met zijn allen in bad, lekker makkelijk maar zeker net zo gezellig, dat het water er iet wat ondefinieerbaar uit zag. Kleine stukjes zwart dreven voor de neus van mijn kleine meid voorbij. Stukjes sokken verzekerde Lief mij. En ik liet het gaan. Haalde kleine man uit bad. Ja, lekker beeld krijgt u hier nu van ons huishouden… Maar het kan nog erger.
Daar was het ineens. Het schelle stemmetje van mijn kleine meid schreeuwde. Dat ik moest komen kijken. Want er zwom ineens een drolletje. En echt hoor, de kleine man was al zo goed als aangekleed maar ik stond klaar hem weer terug het bad water in te dompelen. Maar dat drolletje was pas net geproduceerd. Dus ik probeerde dat dan maar te geloven. Kleine man rook fris. Zag er ook net zo fris uit.
En die kleine meid, die hoorde ik toen huilen, die was me ineens toch bang. Want zij zat met haar gatje bovenop het putje. En papa probeerde het drolletje weg te spoelen. Dus dat zwom steeds richting de kleine meid. Ach ach.

7 opmerkingen:

  1. Leuk !! poep levert altjd prachige praatjes op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He bah. Hier ook kinderen die het liefst in bad poepen (poepten, in het geval van de oudste twee). En hoewel ik niet zulke bezwaren tegen vieze luiers had (nouja, beetje, maar snel weer weg) heb ik echt een schijthekel (sorry) aan poep in bad. Die kinderen blijven er wéken later nog naar ruiken, of althans dat ruik ik dan....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, lees nu je titel pas. Heel toepasselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahaha. Hier geen bad, wel een douche. En kleine man heeft al een keer of drie een keurige drol gedraaid onder de douche. Iets frisser, want drol met wat wc-papier oprapen en weggooien, en kleine man hoeft een keer minder verschoond... Maar ik stond de eerste keer wel raar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, kinderen poepen niet in het water..... wie heeft dat bedacht??? Volgens mij doen ze het juist graag in bad. Lekker ontspannen. ;-)
    Vergeet je deze week niet even naar mijn give-away te komen kijken? http://aankleedpopje.blogspot.nl/2012/10/wekelijkse-weggeef-woensdag-7.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier wel een kind dat nooit in bad poept (op een enkele keer als baby na). Lijkt mij inderdaad niet zo fris.

    BeantwoordenVerwijderen