woensdag 10 oktober 2012

Assepoester en een verschil tussen mannen en vrouwen


Mannen zijn toch echt anders dan vrouwen hoor. Neem nou gisteren avond. Veel te laat weer eens, we moesten weer van alles kijken ook al hadden we ons weer o zo voorgenomen eens vroeg het nestje in te duiken. Maar nee, de klok tikte door, wij babbelde door en keken dus tv. Beentjes languit op de bank, en ja, we zaten zo lekker en hadden moeite met opstaan, en het beginnen aan klaar maken voor de nacht.
Maar het moest er natuurlijk ergens wel van gaan komen, want de nacht door brengen op de bank is toch een beetje ongemakkelijk en koud. Dus daar gingen we. Ik met de kleine man naar boven, Lief sjouwde als ware pak ezel de rest. En dat duurde even. Niet zo gek hoor want eerst moest alles worden afgesloten, opgeruimd en gecheckt natuurlijk. Dus daar stond ik dan, te wachten, met die zware man zo op mijn arm. En liep ik langzaam aan eens naar boven. Tot Lief mij kwam aflossen. Want hij moest een frisse luier aan, en daarna is hij ietwat ongeduldig he en gilt het hele huis zo bij elkaar. Vandaar dus dat Lief verschoont en ik snel mijn tanden poets.
Tja, en toen ik terug kwam, werd de sirene eens goed ingezet. Kleine man had geen zin in koude billen. En wat is het gevolg van plotseling koude billen bij jongetjes…. Juist ja. De sproeier. Maar Lief had dit dus niet in de gaten, dus snauwde ik hem eens toe. Tja, en toen zag ie het pas hoor. En stond daar maar. Terwijl de seconde vertraagde want echt het leek een eeuwigheid te duren hoor. Waarschijnlijk te bedenken wat hij eens op mijn kleine mannetje zou leggen maar op het oog gebeurde er voor mij dus gewoon helemaal niks. Ja behalve dat Lief doodleuk de commode lade open trok en kleine man daar dus in mikte. Dus ik weer snauwen he, waarop Lief mij terug snauwde dat ik dat heus ook zo gedaan zou hebben. En ik dus boos, want als ik ergens van overtuigd was dan wel van het feit dat jong bij mij niet zijn hele net nieuwe nog praktisch nooit gebruikte kamer zou onder sproeien. Desnoods leg ik mijn blote hand er over heen. Kijk die is namelijk makkelijk weer af te wassen. Maar goed. Ik gefrustreerd dus. En ik liet dat niet verborgen hoor. Ik snauwde Lief dat ik het wel zou doen want mama’s kunnen dat natuurlijk veel en veel sneller. Sorry Lief. Dus verschoonde ik de sirene die behalve de lade ook de vloer, de verwarming, de muur en zichzelf had geraakt waarna ik het geluid snel kon dempen met de borst.
In bed dus. Maar Lief he, die doet gewoon die lade dicht, het licht uit en trekt de dekens over zich heen. Die bewaard dat dan dus liever voor de dag erna. Of de dag daarna. Want hij wil natuurlijk slapen. Zoals ik al zei, het was al veel en veel te laat.
Tja, en toen kwam dus de assepoester in mij naar boven, want liever dat net geproduceerde piesje opruimen dan de hardnekkig gele, plakkerige veel te ver ingetrokken, stinkende  vlekken. Dat vind ik dan weer zonde van dat verse, splinternieuwe kamertje.

7 opmerkingen:

  1. o,o,o.....en vanavond heel veel complimentjes geven, goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook een vrouw en mijn partner een echte man... Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha...wat een geweldig verhaal!
    Vanavond op tijd naar bed hé?!? :o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, ik zie de chaos helemaal voor me! Mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, die vertraging van de man herken ik ook wel! En dan meteen alles weer in orde willen hebben. Man ligt hier ook altijd eerder in zijn bed, terwijl we toch echt tegelijk richting bed gaan. Alleen zie ik onderweg nog van alles wat ik nog moet en hij denkt alleen maar 'slapen' ;-) Vond Lief je vandaag weer lief?

    BeantwoordenVerwijderen