maandag 3 september 2012

Twee twee twee


Geen dreumes meer maar een peuter. Een echte. Jaja, ze is twee!!! En wat had ze het moeilijk he, met al die kleine taartjes voor haar neus. Stiekem chocolaatjes eruit plukken als mama niet keek he. Dat zag ik dan later weer, aan al die aangebroken cakejes, de draak. En wat is ze verwend. Man o man, we kunnen bijna niet meer lopen. Maar ze had nog niet genoeg hoor, ze vraagt gewoon om meer. ‘Nog een kadotje?’ Ja lekker he, die van mij is zooooo beleefd… En nu krijgen we dus de hele dag pannekoeken. Of druiven. Gekookt en afgewassen zo fijn. Een ei, een santje (lees= croissant) of gewoon brood. En dat moet dan weer gesneden worden. En daarna moet de dierentuin worden gebouwd. Elke keer opnieuw. ‘Moois maken mama?’ En als we dan eindelijk moe gefantaseerd zijn gaat de volume knop omhoog. Dan moet er piano gespeeld worden. Of eigenlijk gewoon elke keer opnieuw de demo knop indrukken. Van de nieuwe keyboard. Zo’n fel gekleurde roze. Met bloemetjes en van die knipperende lichtjes. En daarbij heel hard klappen en nog veel harder gillen. Want we zijn aan het dansen en we zijn ook heel enthousiast. En dat gaat samen met gillen. Fijn voor de buren joh. Maar dat geeeeeft niet, want de vakantie is voorbijjjj….. Dus wij maken lekker herrie hier. En zingen de hele dag. En dansen daarbij.

En vergeet de pop niet. Want die gaat overal naar mee. Met een luier tegenwoordig. Eentje die wel past want echt hoor die arme pop… die moest het toch al dagen doen met een luier van kleine man. En daar verdronk ze in zowaar. Dus maakte ik een nieuwe, op de naaimachien, jaja. Een echte. Een zachte roze met bloemetjes maar daar over later meer. Maar nu heeft pop zelfs een heus eigen bed. Met deken en kussen. Maar dochter heeft zelf geen kussen en snapt nog niet het nut. Ligt dus wat te verdwalen bij de voeten. Maar pop krijgt al wel haar eigen ritueel. Met kussen en knuffelen enzo.

‘Joepieeeee de poepieeeee’ aldus mijn prinses!

 


14 opmerkingen:

  1. Ahhh wat een heerlijke foto's! Gefeliciteerd meid met je grote meid! Geef haar maar een dikke kus van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! En wat zullen jullie allemaal lekker slapen na zo'n feestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gefeliciteerd met je lieve peuter! En zo te horen heeft ze een geweldige verjaardag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEFELICITEERD! hihi wat een deugniet van alle cakejes snoepen. Wat een lieve en leuke foto's. Wat grappig, je dochter heeft rood haar, maar bij jou zie ik dat niet? jouw man wel? het grappige is dat ik rood haar heb en mijn twee dochter blonder dan blond zijn. Dat was niet het plaatje dat ik voor ogen had toen ik nog een tiener was; ik zag mezelf met kindjes met rode krulletjes...da's ook weer grappig. Het poppendekje is schattig, zelf gemaakt?lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, haha en wij hadden nooit bedacht een rood kindje te krijgen. Allebij niet rood... Zit ergens wel in beide families. En we zijn er zoooo trots op!
      Het poppen beddengoed is gemaakt door oma. Mooi he?
      Liefs

      Verwijderen
  5. Mijn dochter en ik kijken nu heel verliefd naar de foto's! Wat een schatjes! We zien wel een klein beetje Knofje in de kleine prinses. (Ken je de dvd van Knofje? echt heel leuk!)En je zoontje heeft ook een allerliefste lach.
    Mooi tweetal, je zult je handen er aan vol hebben, maar het is toch wel een toptijd:-)
    liefs Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooo heeeeee, die is verwend! (-; Leuk hoor. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog van harte gefeliciteerd met de kleine grote meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OH zo'n vrolijk huishouden daar bij jullie! en jullie kinderen zien er zo gelukkig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Volgens mij heeft ze een geweldige verjaardag gehad! Wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer zo genoten van je verjaardagsverhaaltje! Ik proef de sfeer maar ik was er natuurlijk ook bij. Het was een groot verwenfeest met een hele gezellige blije tweejarige

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei! Veel te laat, ik loop achter met logjes lezen, maar alsnog van harte met jullie meisje!

    BeantwoordenVerwijderen