vrijdag 28 september 2012

Twee is.... WIL NIET


Werkelijk, ik dacht echt dat ik een paar weken geleden al in de twee is… Juist ja, NEE fase was beland met mijn pre twee dochter. Dacht ik toch even dat ik het al zwaar het… Pfff, moet je haar nu eens horen. Als echte twee jarige madam zegt ze tegenwoordig niks liever dan WIL NIET en gaat daarbij theatraal met haar armen over elkaar staan en kijkt quasi boos onder haar haren door. En nee, niet lachen mama want het is niet leuk! Maar erger nog, regelmatig gaat ze tegenwoordig op haar buik liggen met haar armen over haar hoofd. En niet alleen thuis. Bij voorkeur in de supermarkt, de boekenwinkel of gewoon midden op straat. Maar oke, ze gilt er nog niet bij en ligt ook nog niet hysterisch te huilen dus echt, ik geloof dat ik met deze dame nog in mijn handjes mag knijpen. Al klop ik dat nu snel even af onder onze houten tafel, we willen het lot natuurlijk niet tarten he?
En alsof het een spelletje is geworden. Mama mag niet zingen, dan hoort ze de muziek natuurlijk niet. Mama moet juist wel zingen. Mama mag niet dansen, of moet juist wel. Of ik doe het gewoon niet goed, of ik ben te vroeg, of natuurlijk te laat… Ze wil wel tekenen maar niet op papier. Of ander papier… Bij voorkeur haar eigen tenen maar als je niet kijkt probeert ze toch ‘stiekenum’ ook even haar shirt, de kasten en de tafel. Kleine man mag niet mee doen maar hij is wel de allerliefste. Ze wil niet slapen maar Oh zoooo moe. Oh nee toch niet. Ze wil vooral speen en zo niet hysterisch huilen. Het liefste tillen, want kan niet lopen. ‘Beetje klein’ ja ahum… Weer met die armpjes stelt u zich eens voor… We hebben het er dus maar druk mee, die kleine meid van ons.
Tja, en zo kijken Lief en ik elkaar regelmatig aan. Proberen we als malle onze lach in te houden want opvoed technisch gezien kan dat natuurlijk niet. Proberen we haar zo nu en dan geheel verantwoord eens toe te spreken en doen we heus ons best haar op te voeden tot een keurige madam. Want echt hoor, ze is dan wel een monster, een boef of een draak maar ze blijft ons kleine meid.

10 opmerkingen:

  1. Lang leve een mini-draakje. Het wordt vast wel een keurige dame, ooit. Nu lekker genieten van het mini-draken, dat hoort er ook bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben wel voor opvoeden hoor, begrijp me niet verkeerd Maar een beetje stiekem er om lachen, dat moet ook!

      Verwijderen
  2. Ik lach met je mee!!! Wij hebben hier ook een paar draakjes die weten wat ze willen of juist niet willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wederom heerlijk herkenbaar.

    Fijn weekend!

    Groetjes, Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi alles uitproberen, overal! Tja, het hoort erbij zeggen we dan maar he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet ze dan toch van papa hebben. Kan me niet herinneren dat mama ooit languit is gaan liggen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben 2 en zeg graag nee... donderdag wordt ons klein madammeke 2jaar en ze kent maar één woord en maar één beweging... jawel 'neen' en van links naar rechts en terug schudden met dat hoofdje!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja had het gezien. Al druk bezig met voorbereiden toch? Is het gelukt!!! Leuk!

      Verwijderen
  7. Haha, ja....de peuter pubertijd hè1 dAT STAAT MIJ OOK NOG TE WACHTEN...Ojeee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm. per ongeluk capslock ingedrukt zie ik...

      Verwijderen