donderdag 6 september 2012

Tijd vliegt


Pfff, wat gaat het me toch veel te vlot allemaal, ik kan het u niet vaak genoeg zeggen. Hele zinnen vliegen me om de oren, hele liedjes worden ingezet, ze kent ze beter dan ik en dat meiske is pas net drie dagen twee. En welja, alsof het allemaal nog wel even een tandje sneller kon, kan mevrouw gewoon ineens al tellen. Met gemak telt ze vandaag ineens tot 5. Jaja, één, twee, drie, vier, vijf. Met alle vingertjes erbij. Ziet u het voor u, zo’n klein ding, heel wijs met haar vingertjes in de lucht. Lief leerde haar dat en dan kan ze dat gewoon ineens. Al zegt het haar nog niks he, ze kent gewoon het riedeltje.
En wat is mevrouw toch wijs joh, ik schrik er af en toe van. Zo legt ze wel eventjes uit wat wel en niet mag aan het vriendje. Want nee, ‘slaan mag niet hoor, huilen’. En krijg ook ik dus ook regelmatig mijn eigen regels om de oren want oeps, het goede voorbeeld schiet er zo nu en dan nog wel eens eventjes bij in. ‘Nee mama, mag niet… voetjes onder de tafel’. Ohja…. En ‘nee papa, mag niet op de box zitten’. Nee papa!
En die kleine man. Die draait maar, die rolt maar en vindt het zowaar toch heerlijk op zijn buik. Maar dat mag niet he van kleine meid. Die draait hem vrolijk weer terug. Zo houden ze elkaar toch lekker bezig. En kleine man die pakt haar dan weer eens terug hoor. Die is me toch gek op haar mooie rode haren. Handen vol komt de kleine meid me steeds brengen. Uit de knuistjes van de kleine man gepeuterd. Die hij er zo net eventjes heeft uit getrokken. Die kleine meid verliest zowaar net zoveel haren als haar mama. Maar niet huilen hoor, huilen is voor baby’s. We lachen erom al moet ik zelf toch echt wat fors gevloek binnen houden als de knuistjes zich om mijn haren hebben gevouwen. Want die laten dus niet meer los he. En vloeken mag niet hoor mama….  Pfff.

9 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik zie het allemaal zoo voor mij :-) Troost je, het zal er niet op beteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wordt je toch maar weer mooi bij de les gehouden door je kleintje! (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja, kleine kindjes worden groot... en eigenwijs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, wat een heerlijk logje om te lezen! Tja, regels zijn regels hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Au ja dat trekken aan die haren. Heb ik hier ook vaak last van :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, dankjewel voor je reactie op mijn blog. Die winkel heeft geen website. Maar wat ik al zei ik wil het best voor je halen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi meid, ik weet niet hoe het met de voetjes van je prinses gesteld is maar ik heb een paar nieuwe (te klein gekochte leren laarsjes staan maat 25). Zie mijn blog maar even, weet niet of het de goede maat is en of het je smaak is maar wie weet. Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoihoi stuur me even een mail op mamanon@upcmail.nl ik heb foto"s van de schoenen gemaakt met een centimeter erop. buitenkant zool is 17,7 cm en binnenkant is 16,5 of 17 cm. Mail je me even, ik ben je emailadres kwijt.. Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen