zaterdag 29 september 2012

Serieuze fases!


Oke, en niet lachen nu, we gaan hier door heul serieuze fases. Mijn kleine meid is geïnteresseerd in lichaamsdelen. Niet overmatig hoor, gewoon. Zo af en toe ineens. Bepaalde lichaamsdelen, snapt u wel. Vooral die lichaamsdelen die bij papa en mama anders zijn. En ook weer anders bij broer en zus. En bij mama en zus… Want anders zijn ze, dat had ze al ontdekt. En nou doen we hier niet spannend of moeilijk… we zijn niet vies van elkaars bloot, zijn weinig preuts. Kleine meid wordt regelmatig afgespoeld in bad. Met papa of mama. Gewoon omdat dat makkelijk is. En ook nog erg gezellig. Helpt ze bij het verschonen van kleine man zijn luier en gaat ze met ons mee naar het toilet. Weer dat gemakkelijke he… we zijn daar nog al van. Krijgt kleine man nog steeds de borst en kijkt kleine meid daar werkelijk niet van op. Al wil ze natuurlijk wel mijn bh weer vast maken als het klaar is, krijgt ook pop de borst en kolft ze elke dag met mij mee. En dat is lastig hoor, want zij heeft nog geen borst, al denkt ze van wel. En dus knijpt ze heul hard in haar eigen vel... Het arme kind moet vast en zeker denken wat een zwaar werk die mama elke dag weer levert...
Maar nu gaan we dan een stapje verder hoor. Hadden Lief en ik het serieus al eens gehad over hoe we het beestje bij zijn naam gaan noemen. Niet iets als ‘poes’ of zo, beetje verwarrend he? En ook niet iets als tampe.loerus, beste vriend en vage ina. Beetje te volwassen hoor, voor die kinders. En dan zijn er nog bepaalde woorden waarvan ik helemaal niet wil dat ze die in haar mond neemt, soort van koosnaamjes bij de jeugd (en koorballen) zo onder elkaar. He pik, wat eet jij vanavond… snapt u? Gewoon normaal doen dachten wij. Pla.ssertje en p.iemel. Met een stipje er tussen ja, wil geen rare aandacht naar mijn blog.
Dusss… Ze heeft het begrepen hoor. Zo hoor ik inmiddels dagelijks wat ik wel heb en Lief en kleine man niet. Worden alle duplo Disney figuren grondig bekeken en komt ze tot de conclusie dat het allemaal wel meisjes moeten zijn… Kijkt u zelf maar, dan snapt u wat ze bedoelt.
Dit is een fase toch???

10 opmerkingen:

  1. Hahaha, sorry, ik moet er toch even om lachen. Je weet er weer een vermakelijk verhaal van te maken! Als je mazzel hebt is het een fase ja... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahhaha wat een briljante blog. Dat ze die fase nu al heeft, snel zeg. Emily heeft het nog niet, hopelijk blijft het nog even zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar meis, Emily is 2 maandjes jonger ;-) hou je hart maar vast hihi...

      Verwijderen
  3. Hihi, ja, dat is een fase. Maar wel een héél interessante!

    Mijn peuter is de hele dag mensen aan het benoemen. Zus is een meisje, mama ook, en oma. En hij is een jongen. EN JIJ BENT EEN JONGEN roept hij tegen een wildvreemde man in de bouwmarkt, hihi. Ik hoop elke keer dat hij geen twijfelgevalletjes verkeerd benoemt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha ja die van mij heeft het altijd over meisje of oma..... jongen, meneer en mevrouw kent ze niet.... weet je dus meteen of je er jong of oud uit ziet ;) En mama geregeld rode wangen hihi

      Verwijderen
  4. hihihi hahahaha machtig joh!

    Die fase zitten wij ook in, nou ja hier zitten we in meerdere fases aangezien onze oudste bijna 13 is, de middelste 3.5 en de jongste bijna 2.
    Nu hoorde ik laatste een mooi verhaal joh.
    Een moeder met kind onder de douche (op vakantie, je weet wel in zo'n ruimte met veeeeeeeeeeeeele douches en mensen.
    Zegt het kind tegen haar moeder: mam, wat heb je toch prachtige krullen. Heel normaal toch? tot ze samen uit de douche kwamen en moeder bleek geen krullen op haar hoofd te hebben. whahahaha, je raad het al hè. Wachtende mensen in slappe lach, moeder met tomaat rode wangen!

    Nou, ik wou dit ook even met je delen.

    Liefs,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha ik heb deze even voorgelezen hoor... zie hem helemaal voor me!

      Verwijderen
  5. Maar wel een hele leuke fase :-) en jij hebt dat weeral prachtig neergepend :-) Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb daar een geweldig prentenboek over: kleine aapjes grote plas circus! Over een aapje die allemaal knappeplaskunstjes kan zoals zonder handjes plassen of op éénbeen plassen, als zijn vriendinnetje mee wil doen ziet hij dat ze geen piemeltje heeft en gaat die overal in het circus zoeken maar vindt die natuurlijk niet, echte peuter humor met leuke plaatsen, super, groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsja en dan verveel je je op het werk en ga je aan achterstallig onderhoud.. Zo ook de blogs lezen die ik gemist heb.. En ik kan je zeggen.. Dit maakt de saaie late dienst een stuk aangenamer..
    Ik lach me rot, soms kan ik het niet laten stukjes te delen met mijn, kinderloze, collega.. Zucht.. Ik moet het kwijt. Ik kan moeilijk alleen zitten lachen en niemand vertellen waarom;)

    Prachtige verhalen. Vooral voor als je een mindere dag hebt. Dat moet ik onthouden. Kijken of ik dan weer vrolijk wordt;)

    BeantwoordenVerwijderen