donderdag 30 augustus 2012

Opvoeden pfff


Tjonge jonge, het is wat hoor, die kleine meid van mij. Hard gaat ze man, echt veel te hard. Kletst hier gewoon de oren van je kop. En nog begrijpelijk ook. Maakt ellenlange zinnen en echt veel te wijs. Ze kopieert wat af. Zo hoor ik mezelf vaak praten, of Lief. Goede spiegel wel hoor. Of ik even mijn voeten van de tafel wil halen. ‘Neehee mama, mag niet. Voetjes onder de tafel’. Welja. Alsof ze dat zelf altijd zo goed begrijpt. De ‘nee’ wordt dan altijd nog net wat luidruchtig bijgezet, u snapt het wel. Vragen wij ons nog even af wie hier ook al weer wie opvoedt.
Want dat opvoeden zeg, dat is me nogal wat. Over drie dagen twee, man o man dat wordt nog wat. Een rooie he, die kleine van mij. Pittig in haar hele lijf. Weet wat ze wil en vooral hoe dat te krijgen. Haalt daarvoor echt alles uit de kast. Ja en waar leg je dan de grens he? Kijkt zo snoezig, windt zelfs papa en mama om haar kleine duim. En dan moeten we ineens opletten he… Die kleine met haar drakenstreken.
Maar lachen is het wel hoor, met die kleine rooie van mij. En ze weet dat he, ze is niet gek. Trekt ook daarvoor werkelijk van alles uit de kast. En dan net eventjes iets te ver he, maar wel met een smile van oor tot oor. En houdt dan uw lach maar eens in. En probeer dan met een lichte stemverheffing te zeggen dat dat niet mag. Zet dat vrolijke, springende, hard lachende draakje maar eens op haar nummer. Dat gaat dus niet he, dat kan mama niet. Ja, en dat weet zij dus…. Pfff.

8 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Zeker met twee van die kleintjes, poehpoeh, valt echt niet altijd mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja het is me wat he die kleine ondeugende draakjes. en over 3 dagen alweer jarig! spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, heerlijk. ZE weten heel goed hoe ze papa en mama zover kunnen krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar ze zijn toch zoooo schattig dan!!! genieten genieten genieten, niet dat het voorbij gaat hoor, ze blijven zalig ook al zijn ze 18 (echt waar!) en veel lachen lachen lachen! kijven, dat is maar af en toe voor iets goed, als de fles cola op hun tenen gaat vallen, of als ze met hun vingertjes willen voelen of de kachel al warm is

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whahaha heerlijke spookjes zijn het af en toe. Maar gelukkig luisteren ze soms ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even een antwoord over je vraag van de stof, die heb ik bij de stoffenwinkel hier in Den Helder. 7,95 per meter. Je kunt kopen vanaf 10 cm. Als je wilt kan ik het je opsturen, uiteraard tegen verzendkosten.

    BeantwoordenVerwijderen