vrijdag 17 augustus 2012

Neuspoepje oma?


Mijn prinses heeft haar neus ontdekt. ‘Mama, pintje neus?’ En zo zingen wij weer ‘hoofd schouders knie en teen’. Maar stiekem bedoel ik de inhoud van haar neus. Mijn peuter kent nog weinig schaamte. Geen eigenlijk. En zo zit ze inmiddels de hele dag met haar vinger in haar neus, opzoek naar neuspoepjes. En als ze er een gevonden heeft, komt ze die ape trots aan papa brengen. Of aan oma, maar net wie dat poepje van haar wil hebben. ‘Neuspoepje, oma?’ En zo had ze van de week ook een ‘billen boertje’, bij papa in bad. Ja, u hoort, we zijn hier nog wel even bezig met opvoeden. Maar van opvoeden komt het eigenlijk niet. Boeren doen we samen. Kleine man boeren... kleine meid moet ook. Net zolang alleen maar neppers tot een echte is gelukt. Enthousiast klopt ze op kleine man zijn rug. En boeren… dat kunnen ze hier. ‘Geef die boer een stoel!’ En hard gelach…

8 opmerkingen:

  1. hihi heerlijk toch... lekker laten genieten van het nog niet hebben van schaamte, dat krijgen ze vanzelf wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat uitgestoken vingertje nog voor me, oma poepje! Trots laat ze het pulkje zien. Nou ben ik niet vies van die kleintjes maar zo'n neuspoepje, daar had ik toch even een papiertje oor nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) Hier is het ook de hele dag: "Kijk mama,snottie!" "Haha, mama Boris poepie laten".....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellige boel is het bij jullie. En wees maar blij dat ze die dingetjes uit haar neus aan iemand laat zien in plaats van dat ze die ergens aan smeert. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb jij een geweldige schrijfstijl, ik heb vreselijk gelachen. Binnenkort maar eens de tijd nemen om al je stukjes te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op hun leeftijd mag dit allemaal nog ongegeneerd :-) Laat ze er maar lekker van profiteren! Jullie doen dat goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen