donderdag 23 augustus 2012

En ook nog muggen...


Tja, en naast wespen zaten er natuurlijk nog meer beestjes op het platteland. Maar echt hoor, waar ik muggen normaal gesproken meteen een enkeltje hemel stuur, had ik één avondje even geen probleem meer met deze beestjes. Alles liever dan die akelige wespen. Want ja, we konden eindelijk naar buiten. De papa’s stookten een vuurtje, het blijven pyromaantjes he, en braadden vlees….  De mama’s hielpen de kindjes naar bed.
En daarna zaten we dus uren buiten. Tot in de late uurtjes. Voor ons papa’s en mama’s dan he. Want late uurtjes zijn het al snel voor ons moeielingen. Maar gezellig dat het was hoor!
We kletsten wat, we dronken wijn, hun natuurlijk, ik weer niet… We aten wat en werden belaagd door muggen. Maar dat deerde even niet. Later pas. Toen het een en ander ging jeuken. Er zo hier en daar wat onflatteuze rode bulten ontstonden. Op de meest onhandige plekken. Namelijk op mijn achter bovenbeen, zo ter hoogte van een mini hotpants, op mijn voor boven been, op mijn boven binnen been en ja… ook op mijn boven buitenbeen maar dat is dan weer wat minder gênant… Oh ja, op mijn kont.
Dus als u mij de komende dagen ziet lopen… en ik krap wat in mijn broek of ik loop een beetje raar… Dan weet u het he? Ik heb geen enge ziekte, geen gênante verschijnselen, ik ben gewoon belaagd!

7 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Kom net terug uit Schotland, daar hebben ze midgets; ieniemieniemuggetjes die enórm veel bijten! Ook de 'normale remedie' hielp me niet, dus liep ik met zeker 100 bultjes verspreid over enkels, voeten, onderarm en gezicht (ja zelfs tussen je haar en in je oren)! Werden dus blaren (want; waarschijnlijk teveel gif...) en nu lelijke plekken... Maar ja, wespen is inderdaad ook niet alles! Succes ermee en krab maar wanneer het nodig is; we kijken wel even de andere kant uit :-) Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhh sterkte. Gelukkig heb ik er nooit zoveel last van. Ik slaap naast Rick en ze moeten altijd hem hebben :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He bah wat naar. Ik vind het wel erg grappig hoe jij de verschillende steekplekken noemt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. buiten die muggen en wespen om, klinkt het wel als een geslaagd uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dat… En je móet gewoon wel krabben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gij hebt precies veel meer lichaamsdelen dan ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen