zaterdag 18 augustus 2012

Door de hitte bevangen?


De hele dag vraag ik me al af of het wel goed met me gaat. Beetje weinig slaap gehad zo hier en daar. Beetje licht in het koppie zo af en toe. Geen trek en al zeker zes liter water in mijn mik. Zal de warmte wel zijn.
Lief verlaat het pand, gaat hotdoggen. Ja, ja, u leest het goed, hotdoggen ja. Met mijn broer. Spannend he? Ik gniffelde wat na deze mededeling. Volgende keer mag ik mee. Joepie…
Maar ik werd dus achtergelaten. Met wat mopperend kroost. Waren ook wat oververhit, die lieve schattige koppies van mij. En zo haalde ik mijn beste humeur van stal en zette de kleine meid aan de knutsel. Of eigenlijk knutselde ik en keek zij toe want ze had het niet zo met al dat plak aan haar vingertjes.
Kleine man deed even een tukje en besloot weer wakker te worden toen het tijd was voor mijn kleine meid haar tukje. Mama’s tukje schoot er eventjes bij in. Dus zat ik in de tuin met een bloterik op de mat en kirde wat en kleine man kirde af en toe wat terug maar had er eigenlijk maar weinig zin in vandaag. Hij keek me aan of ik gek was en dat was waarschijnlijk ook. Zo wisten we twee uurtjes geen raad met ons zelf, sjouwde we wat heen en weer, probeerde we verschillende standjes en kwamen tot de conclusie dat vooral niet op elkaar nog het beste werkten. Veel en veel te warm, het lichamelijk contact probeerden we te beperken tot de voedingen.
En toen kondigde kleine meid zich weer aan. En kwam ook papa weer thuis. Maar ging de aandacht van kleine meid vooral naar broer en sloeg ze papa per ongelijk over. Tot groot ongenoegen uiteraard. En ze waren me toch enthousiast. Over dat hotdoggen ja. Ik heb me zowaar verbaasd maar nam me stellig voor er de volgende keer bij te zijn.
Maar de hitte greep me aan zei ik al. Nog steeds dus. En later op de avond vloeide er wat tranen. En nadat ik enigszinds was bij gekomen:

Lief: ‘wat maak je eigenlijk?’
Ik: ‘pindakaaspot jasje’
Lief: ‘Okeeee?!?!?!’

Bedenkelijk keek hij op de thermostaat….

Lief: ‘Het is hier 28 graden’

Waarna ik me dus afvroeg of hij de pindakaaspot jas overbodig vond of dacht dat ik door de hitte bevangen was geraakt….

5 opmerkingen:

  1. Hahaha! Sorry, moet hier ontzettend om lachen! Gaat het inmiddels al wat beter nu het kwik wat daalt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee wat hotdoggen is, maar ik heb zo het idee dat we dat deze dagen allemaal doen. Ik voel me in elk geval als een worst die geplet wordt in een heet broodje. Pffffff......
    Gewoon even doorbijten en diep ademhalen. Tot het weer over is met dit vreselijke weer.
    En haken: dat kan ik nu echt niet. Alles blijft plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hotdoggen is op een opblaas kano een wildwaterbaan af. Verkoelender dus dan wat wij allemaal in deze hitte aan het doen zijn.... En haken.... het was al zowat iets van middernacht ;-)

      Verwijderen
  3. Dat hotdoggen is wat ik denk dat het is? En bij een pindakaaspotjas kan ik me helemaal niets voorstellen! Wél dat je geen lichamelijk contact wil, mijn eigen lijf is me momenteel al te veel... blegh... ik wil weer even wat minder heet, please?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja je pindakaas zal het maar koud hebben nu. Of maak je vast een jasje voor de strenge winter die gaat komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen