vrijdag 10 augustus 2012

Die mama...


Kijk, ik kan soms een beetje onhandig uit de hoek komen he, neem nou dit gesprek met de buurman:

Ik: ‘Ja, die kleine van mij praat werkelijk alles na, we moeten inmiddels echt oppassen met wat we zeggen…’
Buur: ‘Hmm…’
Ik: ‘Ze zegt zelfs na wat Lief tegen mij zegt, beetje raar natuurlijk’

Babe bedoel ik hier maar dat durf ik niet te zeggen. Babe is mijn koosnaampje, Lief noemt mij zo, dus ook in het bij zijn van mijn prinses. Tja, is er ooit ingeslepen natuurlijk, zoals dat gaat in relaties en ik durf niet eens meer te vragen of er nog enigszins iets van betekenis achter deze woorden zit. Want tja, na twee zwangerschappen he… En wat kan Lief zeggen dan he? Er is maar een antwoord mogelijk natuurlijk en dan weet ik eigenlijk nog niks he, dus hou ik wijselijk mijn mond.

Buur: ‘Hmm…’
Ik: ‘Ik bedoel, het klinkt een beetje raar uit haar mond natuurlijk’
Buur: ‘Wat zei ze dan?’
Ik: ‘Ja dat kan ik hier maar beter niet herhalen he… uhm.. ik bedoel, niet dat wij nou zulke rare dingen tegen elkaar zeggen hoor, waar zij bij is… nou, ook niet waar zij niet bij is hoor… Zo erg zijn we natuurlijk niet he. En als we zo erg al waren zeiden we dat niet natuurlijk. Maar dat is dus niet zo, he…. ’ hmmm…

Aaaargh!!! Beschaamd hou ik mijn mond dicht, ik loop iets te rood aan en kijk de andere kant op. Ik wil aan hem uitleggen dat we echt niet zijn wat hij nu in zijn hoofd heeft, een of ander wild stel zonder grenzen wat maar gewoon doet waar de kinderen bij zijn, en nog erger waar de kinderen niet bij zijn. Want dat denkt hij vast. Kan niet anders. Om zo iets simpels. Had ik nou maar gewoon gezegd waar het echt om ging. Namelijk ‘babe’. Maar dat klinkt weer zo raar uit mijn mond he…

5 opmerkingen:

  1. Hihi, dat ken ik, jezelf zo ongelofelijk vastpraten. Je buurman heeft nu opeens een héél nieuw beeld van je, haha. OF misschien valt het mee (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, oeps! Een typisch gevalletje spreken is zilver en zwijgen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. had echt een vlieg willen zijn en dit gesprek meevolgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, wat kun jij jezelf lekker vastkletsen

    BeantwoordenVerwijderen