zaterdag 28 juli 2012

Puppie perikelen


Oh nee, oh nee, oh nee. Kleine man weigert de fles. Stiekem wel vleiend natuurlijk, want wat kan er ook maar enigszins aan zijn mama tippen. En jawel, het eerste wat ik dacht, nu moet ik wel stoppen met mijn werk. Ja, dat zo nou toch eens mooi zijn, hè. Gedwongen door mijn eigen zoon. Nee, ik kon er echt niks aan doen, het waren zo de omstandigheden dat ik nu thuis zit. Maar zo is het natuurlijk niet.
Want er kleeft een ietsie pietsie klein nadeel aan de vleierij van mijn pup, mij zie je dan voorlopig dus niet zonder hem. En tja, als dat eens zou kunnen zou je mij niet horen klagen hoor, want echt, mijn jong is de mooiste, leukste en liefste. Maar ik zou toch graag weer eens de benen strekken, een rondje lopen en mijn waardeloze conditie wat opschroeven, zodat ik over een paar ‘maandjes’ (ik maak me echt geen illusies) gewoon weer zonder te hijgen de trap op kan. En erger nog, over een paar weekjes (HELP), staan de eerste wedstrijden alweer op mijn schema. Dat kan toch werkelijk nooit goed gaan komen op deze manier.
Tja, dus zijn we nu behoorlijk in de weer. Met spenen en flessen enzo. En ik baal zo hier en daar wat af, want kolven en ik waren nooit al de beste vrienden. En als er dan dus een drupje wordt gelekt, laat staan een flesje zo de gootsteen in gegoten wordt kan je mij niet verdrietiger krijgen. Maar we houden vol, we hebben nog wat goede moed, mijn Lief en ik. Maar frustrerend is het wel.

Ennnn.... zijn er nog mensen die mee willen doen met mijn Give away??? Je vindt hem hier!

10 opmerkingen:

  1. erg hè....ik vond dat ook elke keer, maar, achteraf toch altijd blij dat ik MDH ook voor eten kon laten zorgen, maar het bleven wel zalige momenten, de voedingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je mag zeker zeggen dat ons taaltje plezant is! ik hoor ook liever het Schots of Iers dan het Oxford English :o)
    ik hoop maar dat je alle woorden begrijpt: pertang = nochtans maar ik vergeet altijd of dat nu met tans of thans is (ook al ben ik schooljuf) dus zeg ik maar pertang :o)
    en je hebt precies twee heeeeeel schoon kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dubbel hè dit gevoel, ene kant laat het je smelten en de andere kant...tja je schrijft weer zo herkenbaar~!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je niet wat je afkolft gewoon in een flesje doen en aan het geven, zolang er nog genoeg voeding uitkomt. Stoppen met bv is echt een proces voor een vrouw he, voor mij ook altijd geweest hoor. Voelt toch als een afsluiting. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh meiden, maar ik ga niet stoppen met de bv hoor, ik wil alleen af en toe kunnen sporten zodat ik een paar uurtjes voor mezelf heb. Maar zou toch heerlijk zijn als Lief hem dan een flesje kan geven... Vandaar dat kolven dus.

      Verwijderen
  5. Herkenbaar (al is het ondertussen lang geleden). Kolven deed ik ook niet graag. Eens van de borstvoeding af krijg je toch meer vrijheid. Ik had er ook die de fles niet wilden, hartzeer had ik er van, de oudste ging uiteindelijk na veel protest toch over op een fles, de middelste, is na een jaar gewoon van borstvoeding naar een bekertje overgestapt (heeft nooit een fles gewild), de jongste, oef, die had ook een tutje en ging gelukkig zonder problemen over naar een flesje ( na 11 maanden borstvoeding). Ik vond het zalig, maar was ook altijd weer blij als ze puppie af waren, stapje zelfstandiger, keer op keer dat beetje loslaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En gewoon cola, lust ie dat niet? (-; ben wel benieuwd wat oor sport / wedsfrijden je doet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, zo frustrerend: een flesweigeraar. Het kleine prinsje hier was er ook een. We hebben alles geprobeerd, drie (!) maanden lang. Ik was twee dagen echt weg voor mijn werk en dan zat manlief met lepeltjes... Begin deze maand pakte meneer ein-de-lijk eens een fles! Moest 'ie gelijk de bv niet meer, dus ben nu, na een maand afbouwen, gestopt.
    Op een gegevens moment krijgen ze het door en je kunt inderdaad verschillende spenen e.d. proberen, maar het is echt niet fijn als je met van alles in de weer moet en duur gekolfde melk kan weggieten. Hopelijk snapt hij het snel!

    BeantwoordenVerwijderen