woensdag 25 juli 2012

Modeflater


Het koste me  wat moeite deze ochtend. Helemaal niet uitgeslapen, noch uitgerust werd ik door de kleine man gewekt. Die lag onrustig te draaien, honger!!! Eenmaal klaar met de voeding what’s appte ik Lief. Of hij de kleine wilde komen halen. Had ik nog een mini momentje alleen met mijn ogen dicht. Maar Lief hoorde mij niet. Ik whats appte nogmaals, liet zijn mobiel eens over gaan en later nog eens. Want zo communiceren wij. Modern. Scheelt heul wat geschreeuw. Maar Lief hoorde mij nog steeds niet. Ik belde dus wat langer en ja… gestommel. Maar nu was het te laat. Ik was al wakker, bedankt Lief.
En toen kon ik dus naar beneden. En was ik saggerijnig. Want te weinig slaap en nog geen koffie doen dat met mij. Maar mijn Lief moest van alles van mij. Net als mijn kleine man en meid. Maar ik kon niet alles tegelijk. Dus mopperde ik wat in de trant van ‘geen kleren kunnen vinden en niet op bloten voeten willen lopen’ en grapte Lief  dat ik mijn bergschoenen dan maar moest pakken of een lange broek. Grappig was dat dus niet, voelde me zwaar niet begrepen en vluchtte met mijn net ingeschonken koffie weer terug naar boven. Dronk op de rand van mijn bed, met tranen in mijn ogen, voor de spiegel mijn spiegelbeeld bekijkend mijn koffie en concludeerde dat mijn peer vormen zijn toegenomen na de afgelopen twee zwangerschappen. En daar zat ik natuurlijk helemaal niet op te wachten.
Maar goed. Ik kon daar zo natuurlijk niet de hele dag blijven zitten. Dus stapte ik weer naar beneden. Waar meidje net een plasje deed. En of mama daar dus even naar wilde komen kijken. Maar daar stond natuurlijk ook mijn Lief. En die vond ik dus net even niet zo lief. En dus perste ik er een enthousiaste ‘wat goed’ uit en keerde weer terug in mijn cocon.
En eindelijk begon toen de koffie eens te werken, werd de slaap uit mijn botten verdreven. En nu kan ik dus weer een beetje functioneren. Nog steeds in hetzelfde rokje en truitje maar wel met mijn gympen eronder. Geeft niks, mijn kleine man heeft nog geen benul van mooi of niet mooi zolang zijn eten maar in de buurt blijft, kleine meid vindt tegenwoordig eigenlijk alles mooi, vooral haar mama!!! en Lief zal vast blij zijn met mijn mooiere humeur, ongeacht mijn modeflater van vandaag.

4 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar het gevoel dat alles en iedereen in huis een beroep op je doet en jezelf het gewoon even niet kan opbrengen. En dat je dan in de spiegel kijkt en daar dan ook niet zo blij mee kunt zijn. Wat kunnen mama's het toch soms ook zwaar hebben. Dus snel een beautyavondje voor jezelf inplannen met masker, voetenbadje en een stapel tijdschriften! Lieve groet van een andere mama met twee kleine kids

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte!! Komt vast allemaal weer goed. Je weet alleen niet wanneer. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha ach jaa boeit het. Daar ben je mama voor. Begrijp ook niet hoe dee mama's dat doen, die elke dag perfect gekleed zien alsof ze uit een blaadje komen. Dan moet ik elke dag om 04:00 opstaan :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo, je schrijft heel tof om te lezen, ik moet ermee lachten terwijl het eigenlijk niet om te lachen is hè, mijn 3 kinderen zijn nu pubers en ik verzeker u: het betert!!!! alleen, als ik nu naar mijn foto's kijk van toen, ik zie er nu 1000keer beter en hipper uit, want dat was toen echt het laatse waar ik aan dacht: uiterlijk
    dus nog wat jaartjes doorbijten :o)

    BeantwoordenVerwijderen