dinsdag 31 juli 2012

Dierenpark


Echt, mijn gezin functioneert soms net als in een dierentuin. Mijn kindjes zijn net apen, vooral de oudste. Klimmen, stoeien, spelen, schreeuwen, rennen, springen, nieuwe streken bedenken, knuffelen, kussen, vechten en het weer goed maken…. Echt hoor, zet een gemiddelde natuur film op en je ziet hoe het er hier aan toe gaat.
Zo ook mijn huis, pak zomaar een ochtend. Alle speelbakken zijn leeg gehaald, rommel all over the place, groot duplo kasteel in het midden van de kamer, naast de fel gekleurde, loeiende garage en ergens in die troep ligt kleine man, nu tijdens de vakantie vaak naast grote man en danst, rent en springt grote zus er dwars doorheen.
De tv schalt, meestal Plop of Piet piraat maar nu de olympische spelen.
Ja, en dan liggen zo hier en daar nog een aan gegeten eierkoek, een beker limonade, lege kopjes koffie of thee, lege ontbijtbordjes, gebruikte rietjes… Echt hoor, we hebben hier bij ons thuis met z’n allen goed georganiseerd.
Er kwam ook post. Een pakketje deze keer. Daar houden we van, pakketjes. Nieuwe shirts voor Lief deze keer. Hard nodig was dat, daar komen we natuurlijk ook niet meer aan toe he, shoppen met van die kleine apen. Maar het moest natuurlijk wel gepast worden allemaal. En één van de kopjes koffie was toch nog niet zo leeg als Lief dacht. En met zo’n dansende, springende prinses kunt u zich voorstellen wat er gebeurde.
En daarna was de limonade aan de beurt. Moest perse in een andere beker gegoten. Maar dat ging er dus helemaal naast en op de grond. Lekker hoor, al dat plakspul op de vloer. Maar glad was het ook, dat ondervond prinses daarna dus ook nog even.
Hoe houden we dit zo vol vraag ik me regelmatig af. Maar toch he, we kijken graag naar ze, naar die kleine apen van ons. En we houden nog meer van ze en ook van ons chaotische  dierenpark! Eigenlijk moeten we er wel om lachen. Heel hard zo af en toe.

En dan nog wat… Dochterlief wilde heel maar dan ook heel graag dat ik nu meteen nieuwe kakkerlak op haar teentjes zou smeren. Dat had ze met papa zo bekokstooft J. Blauwe, maar het werd groene… Heeft u al een beeld?

10 opmerkingen:

  1. Een lekkere chaos dus. En zo hoort het. Van die kinderen die als zombies op de bank zitten in witte jurkjes zonder vlekken, daar heb ik het niet zo op! (-;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of erger: ik ken mensen waar de kinderen niet op de bank mogen, maar eigen stoeltjes hebben. De bank moet netjes blijven en is alleen voor volwassenen...

      Verwijderen
  2. Ach ja, ze worden vanzelf groter en dan doen ze weer andere dingen waar je over kunt schrijven. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahah ja achh die chaos heeft soms ook wel z'n charme :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja, die chaos. Maar het houdt je bezig ;-) Anders zou het maar saai zijn, toch?! Ik snap ook nooit hoe de woonkamer binnen een mum van tijd in een slagveld is veranderd. En toch, het lijkt altijd erger dan het is, want 's avonds is het zo weer opgeruimd (=aan de kant geveegd)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liever groene of blauwe kakkerlak dan echte kakkelakken( als die nu eens fluo blauw en groen waren vonden we dat misschien schoon beesten en passend in uwen beestentuin ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bespaart jullie een abonnement op planckendael

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha wij hebben soms ook van die momenten. Zo was laatst, Emily en ik deden Mila in bad. Emily staat dan altijd in het ledikantje van Mila, en ik aan de andere kant van het badje om Mila vast te houden. Ineens, tijdens het wassen, zei Em: "Mama, plassen". Shit... Ik: "Kan je het niet even ophouden". Nee, dat kon ze niet. Heel het bed onder de plas. Ik snel Mila uit bad gehaald, Em uit bed getild, alles opgeruimd en schoongemaakt. Ging ik het badje legen, ging ze met haar hand in de waterstroom. Alles nat. Gleed ze drie keer achter elkaar uit, huilen, Mila huilen omdat ze een flesje wilde. O man.. Aan het einde van de avond zat ik beneden te lachen op de bank, om de chaos die hier af en toe in huis is.

    BeantwoordenVerwijderen