vrijdag 22 juni 2012

Ziek


Hoe vaak per jaar worden kinderen ziek? Ik vraag het me ineens ernstig af. Bij ons thuis lijkt er elke week wel eentje ziek te zijn (de oudjes meegerekend), maar misschien gaat de tijd gewoon errug snel. Nooit bij stil gestaan eigenlijk. Mijn werk is werken met zieke kinderen, hele zieke kinderen. Gelukkig betekend zieke kinderen in een gezin over het algemeen niet ernstig ziek. Gelukkig maar. De meeste zieke kinderen zijn nog altijd lekker thuis. Waar het hoort als je ziek bent want dan wil je toch het aller aller liefste de armen van je mama. Daar zou ik af en toe zelfs ook stiekem nog wel even willen liggen…. En zeker geen gepruts en gehannes aan je lijf. Gewoon de hele dag lekker hangen voor de tv, in alles je zin krijgen. Jij schreeuwt, mama draagt aan. Want tja, je wil toch wel dat er enigszins iets naar binnen gaat bij je zieke spruit.
Maar echt, dat je je als moeder net zo beroerd voelt als je ziekste kind… eigenlijk ook nooit geweten. Beetje naïef misschien.
Dus ik ben ziek. Niet echt ziek bedoel ik, afgezien van wat keelpijn, ik zorg ook veel te goed voor mezelf…. Mijn prinses zit weer eens onder de bultjes. Andere dan de eerste bultjes. Ze lijken er in de verste verte niet op, geen galbulten dus. Deze verdwijnen ook niet maar laten zich gewoon netjes de hele dag zien. Waterpokken was het eerste wat in me opkwam. Prinses heeft namelijk werkelijk helemaal nergens last van. Maar daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten met een kersverse baby in mijn armen.
Dagje later blijft het bij bultjes. Geen blaasje te ontdekken. Geen jeuk ook en al helemaal geen andere nare symptomen. Hmmm, even afwachten maar weer. Maar dan hebben we er dus nog één. En die is nog wat zieker. Want ja, ik hoor u denken, prinses springlevend en wat bultjes…. Hoe ziek kan die mama zich voelen???
Maar nee, de kleine man kreeg gisteren zijn eerste prikjes. En alleen al dat prikken doet een moeder hart natuurlijk pijn maar dat was dan weer snel over. Helaas heeft de kleine man de hele dag verder in mijn armen liggen kreunen en ontwikkelde tegen de avond koorts. Drinken bood geen troost meer dus sjouwden we met hem rond. Zo ziek was ik dus. Heeel erg ziek dus, als u begrijpt wat ik bedoel ;-)

6 opmerkingen:

  1. Courage meid! :-) Morgen schijnt de zon weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook gisteren de prikjes.....ze is nog steeds een beetje hangerig....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap voor jullie allemaal!! Hopelik gaat het vandaag weer beter?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhh sterkte ermee :) hoort erbij, maar is nooit leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O jeetje, wat vervelend als ze zo vaak ziek zijn. Hier is Emily nog maar 1x ziek geweest (en een keer oorontsteking gehad), maar gelukkig bijna nooit dus. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen