maandag 18 juni 2012

Verslavingsgevoelig


Ik ben nog al verslavingsgevoelig denk ik. Gelukkig niet alcohol en drugs enzo, dat gebruik ik niet. Nog nooit gedaan zelfs. Ja tuurlijk wel een glaasje wijn maar geen drugs bedoel ik. Het zou vast ook fout gaan. Mijn verstand bestaat namelijk uit twee. Eén is verstandig, die wint op dit moment, en één is van de verleiding. En die wint als ik de verleiding een keertje heb geproefd, beetje onverstandig dus. Dat weet ik van mezelf. Ik kan gewoon niet meer stoppen ook al zegt de verstandige in mij dat ik het niet moet doen.
Kleine bekentenissen.... Ik heb altijd van die fases. Fases waarin ik ineens elke dag (stiekem) een zak M&M’s kan weg werken. Z’n extra grote ja. Dat was in mijn singeltijd en misschien onschuldig. Althans… erg goed voor je lijn en lijf is het natuurlijk niet. Ik moest mezelf er van af helpen door mijn pinpas een tijdje thuis te laten als ik naar mijn werk ging… Alleen en een beetje emotie eter ja. Ik was zelfs zo verstandig elke dag langs een andere supermarkt te fietsen zodat ik niet door de caissières herkent zou worden, want schamen… ja dat deed ik ja. En in mijn zwangerschap en na mijn vorige bevalling at ik elke dag een bus Pringles. Maar dat telt natuurlijk eigenlijk niet want hormonen doen wat met je. En honger door de borstvoeding natuurlijk ook ;-). Laat ik het hier wat betreft eten maar even bij laten…
Maar mijn verslaving blijft niet alleen beperkt tot eten. Ik heb een tik ontwikkeld elke seconde mijn mail te checken op mijn telefoon. Daarna facebook en nog even kijken op de blog. Elke vrije seconden dan hè, want de kindjes laten het verder niet toe. Gelukkig zou je denken. Maar nu is daar ineens ook Pinterest. Gadsie darrie wat is dat ook weer leuk. En handig hou ik mezelf voor. Ik heb namelijk erg veel last van alles wat ik moet onthouden. Het blijft maar in mijn hoofd zitten. En nu kan ik al die ideeën, alles wat ik tegenkom ineens kwijt op mijn prikbord. Mijn digitale prikbord. Handig toch? Ja en verslavend helaas…. Dus… wie deze verleiding ook een keertje wil proeven J
Ga ik weer even naar bij aller aller grootste verslaving, mijn kleine man is wakker!!!

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb je ook nog de verslaving aan je schatjes! (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees het al, ik moet Pinterest maar mijden. Straks heb ik er weer een 'verslaving' bij naast bloggen en Facebook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat meen je niet...ik heb me vandaag heel toevallig aangemeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, wat herkenbaar wat betreft het eten en het supermarktding...haha gelukkig ben ik niet de enige. Trouwens...heb je de gummetjes al gekocht en ben je al bezig geweest met gutsen? is ook een leuke (misschien nieuwe) verslaving! Valt in de kosten ook nog wat mee;) Ik heb vandaag gummetjes bij de Action gehaald(nee!! gekocht!!!) en die waren 0.26 eurocentjes.

    Mocht je een goed afkickprogramma weten wat betreft bovenstaande dan hoor ik het ook graag!

    Groetjes van Thea (ik heb trouwens nog een paar stukjes Milka liggen hier...jij ook een stukje??;)

    BeantwoordenVerwijderen