woensdag 13 juni 2012

Snaaiproblemen


Ik heb snaaiproblemen. Gewoon de hele dag honger. Ik heb mezelf hierin niet meer in de hand. Ik struin de hele dag de kasten af, een beetje stiekem natuurlijk zodat prinses het niet ziet. Maar er is nooit wat. Uit zelf bescherming en dus eet ik tegenwoordig de fruitschaal leeg. Dat hoeft dan weer niet stiekem. En nu dan…. er lonkt al een paar dagen een doosje met choco bonbons naar mij vanuit de koelkast. Ik hoef niet eens te gaan kijken om te weten dat ze er staan. Ze roepen me, de hele dag. En dat is Lief zijn schuld. Ik bedoel, ik roep inderdaad de hele dag, dag in dag uit dat ik chocolade nodig heb. Maar dat meen ik natuurlijk niet. En zo kocht Lief voor mij deze doos bonbons. Lief natuurlijk, maar nu zit ik er mee. En ik moet echt mijn best doen om deze niet in één dag leeg te eten, negenentwintig bonbons namelijk. Zou me werkelijk helemaal dood schamen als Lief straks binnen een week in een leeg doosje zou kijken…
Lukt dus niet. Ik zei het al, ze roepen me, heel hard! En zo ga ik dus af en toe de fout in. Iets te vaak eigenlijk. Ik hoef niet eens meer normaal te eten. Dat moest er nog eens bij komen. Want echt hè, zo word het niks met het herstellen van de opgelopen schade tijdens de zwangerschap. Nu waren dat gelukkig niet eens de kilo’s maar laat ik er dan ook voor zorgen dat het straks niet ook wel de kilo’s zijn… Laten we het vooral niet hebben over wat dan wel... dat komt allemaal waarschijnlijk nooit meer goed... Het mag allemaal wel weer wat strakker… Komt heus wel, hou ik mezelf voor. Ga straks natuurlijk weer sporten. Heus wel! En Lief…. Die heeft beloofd me niet meer te verwennen met chocolade. En ook geen pringels natuurlijk. Hij zoekt maar wat anders!

7 opmerkingen:

  1. 29 bonbons? Dat kun je toch echt geen 'doosje' meer noemen hoor!
    Gelukkig houd ik niet zo van bonbons. Ik heb namelijk al 2 maanden een doosje staan, maar ze zijn nog steeds niet op. Ik verwen mezelf wel elke avond met een chocolate chip cookie (of 2). Heerlijk!
    Niets mis mee met jezelf een beetje verwennen (of het Lief laten doen), dus ga lekker door en neem er straks nog eentje ;-)
    Des te sneller ben je er ook weer vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Same here. komt volgens mij echt door de borstvoeding...ik heb vandaag brownies gemaakt....aiaiai. nou ja nu mag t. nog heel even

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Same here. komt volgens mij echt door de borstvoeding...ik heb vandaag brownies gemaakt....aiaiai. nou ja nu mag t. nog heel even

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Same here. komt volgens mij echt door de borstvoeding...ik heb vandaag brownies gemaakt....aiaiai. nou ja nu mag t. nog heel even

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Same here. komt volgens mij echt door de borstvoeding...ik heb vandaag brownies gemaakt....aiaiai. nou ja nu mag t. nog heel even

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ik had ook altijd zoveel honger toen ik borstvoeding gaf. En dorst. Denk dat het vrij normaal is hoor, je verbrandt ook een hoop daardoor. En af en toe een chocolaatje is toch helemaal niet erg? Als je er maar wel van geniet :)

    BeantwoordenVerwijderen