maandag 25 juni 2012

Een paar ballen minder


Het roer moet om. Alles even helemaal anders. Nou niet alles, ik bedoel, alles moet vooral even wat minder. Een aantal ballen uit de lucht. Het zou toch werkelijk zonde zijn als mijn (jaar) lange verlof over is en ik nog steeds de wallen tot onder mijn ellebogen heb hangen. En dan al die klachten, ik ben het zat. Ik wil gaan genieten. Dat doe ik natuurlijk zo tussen door wel, maar ik betrap me er regelmatig op dat de tranen me hoog zitten. Dat ik geforceerd alles gezellig probeer te houden, een fantastisch, geweldige moeder en vriendin wil zijn. Kijk, daar is natuurlijk eigenlijk helemaal niks mis mee, beter dan maar gewoon je sacherijnige ik de boel te laten verstieren, maar ik  zou toch liever hebben dat het allemaal wat meer vanzelf gaat. Dat het wat natuurlijk wordt. Wat mee vanzelf sprekend en wat minder energie kost. En wat is er eigenlijk zo leuk aan perfect???
Dus zo sprak ik mezelf na weer diverse nieuwe en (nieuwe)oude klachten en rood omrande ogen eens even flink toe. Het roer moet om! Pas op de plaats en rust. Letterlijk. Slapen als de kindjes slapen, de afwas staat er heus vanavond ook nog wel. Het stof waait er bij ons thuis ook echt niet allemaal vanzelf uit en een dagje dezelfde kleren aan als niemand kijkt is ook echt geen wereld ramp.
Ook beloofde ik mezelf mijn lijstje met suffe klusjes eens af te werken. Als tandarts bellen enzo. Ik blijf het maar uitstellen. En al die suffe klusjes bij elkaar nemen op dit moment wat te veel ruimte in mijn hoofd. Ik ben er van overtuigd dat het gewoon allemaal eens doen een stuk minder energie kost en een stuk meer rust.
En dan hebben we nog een laatst aller grootste probleem. Een inimini klein denkfoutje. Want dat de wereld dus eventjes door gaat zonder mij, dat kan natuurlijk niet.

13 opmerkingen:

  1. Haha, dat laatste vooral... (-; Knop om en doe "rustig" aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel verstandig. En denk vooral niet dat je er alleen in staat. Veel jonge moeders van 2....( haha hint hint). Ik hoop dat je er iets beter in bent dan ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel verstandig. En denk vooral niet dat je er alleen in staat. Veel jonge moeders van 2....( haha hint hint). Ik hoop dat je er iets beter in bent dan ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel gehoord van 9 maanden op, 9 maanden af?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja :p Maar dat gaat niet werken als ik niet wat rustiger aan de ;-)

      Verwijderen
  5. Rustig aan doen hoor meid en ga inderdaad gewoon lekker genieten. Zoals je vorige keer ook zo wijs tegen mij zei: "Laat de boel gewoon even de boel. Niemand geeft daarom, behalve jijzelf". Ik dacht, ik speel hem even terug :) Ik weet hoe moeilijk het is, maar uiteindelijk ga je spijt krijgen als je nu niet volledig geniet en alles perfect probeert te hebben. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja anderen adviseren is toch zo makkelijk ;-)

      Verwijderen
  6. Heb je mijn cirkel al uitgeprint? :-) Courage meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, erg he? Ik ga hem vandaag weer even zoeken. Weet je uit je hoofd hoe je post heette?

      Verwijderen
    2. 'Ik ben er bijna ...' - het zijn vooral de laatste 4 zinnetjes die het hem doen voor mij (lukt me ook niet alle dagen hoor maar wel meer en meer) 'Als ik blijf doen wat ik altijd deed, blijft me overkomen wat me altijd overkomt'. En dan pas ik het toe op wat ik aan het 'doen' ben... bv. altijd te ver vooruit kijken en me daardoor opjagen, niet goed. Ik probeer nu elke keer heel bewust bezig te zijn met wat ik aan het doen ben en dan pas aan het volgende beginnen, van was ophangen tot pampertjes verversen tot haken ... en morgen is er ook nog een dag!

      Verwijderen
    3. Ik herinner het me inderdaad weer.... Was een mooi stukje! Ga ik zo maar eens even de printer van zolder halen (met oogkleppen;-)) En proberen wat los te late zo hier en daar :-)

      Verwijderen
  7. Ach, het kan allemaal vast wel een tandje lager. Rustig aan. Het is al druk genoeg met 2 kleine kinderen. Het hoeft allemaal niet perfect. Dat vraagt niemand. Sterkte en succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, dat denkfoutje, daar heb ik ook wel eens last van, heel vervelend. Goed dat je deze beslissing maakt, het erkennen is al een hele stap. Take care!

    BeantwoordenVerwijderen