maandag 4 juni 2012

Chaotische ongeorganiseerde hippie moeder



Waarom laten moeders elkaar niet gewoon lekker met rust? Nou ja, ik bedoel, ik wil natuurlijk graag weten hoe anderen het doen en uiteraard of ze net zo’n leuke, geweldige moeder zijn als ik maar daarbij kunnen we elkaar toch rustig in onze waarden laten? Zorgen dat we de ander niet proberen te overtroeven???
Mijn kraambezoek is net weg, ik heb tranen in mijn ogen en loop rond met gebogen schouders. De concurrente mama die gezellig langs kwam deed het allemaal anders. Haar kindje ging gewoon in zijn eigen bedje, boven, wakker. Die van mij dus niet, ik laat hem nooit alleen. Haar kindje krijgt alleen het meest verantwoorde speelgoed (lees hout, metaal en zonder geluid), die van mij hebben werkelijk alles. Voor het gemak (huh?) nam ze haar eigen (meest verantwoorde, meest donker bruine met gezond belegde) brood mee en zelfs haar eigen drinken. Maakte ik per ongelijk in reactie op een andere dame in het gezelschap de opmerking dat ik kleertjes voor de kids op marktplaats koop, zag ik in mijn ooghoek in welke kleertjes deze peuter en zijn mama liepen, oeps… Weet ik toevallig dat haar huis er uitziet als een zonnetje, wellicht een schoonmaakster in dienst, heb ik dus niet, voelde ik me terwijl ik me dat realiseerde ineens een beetje klein worden. Mijn huis is op dit moment alles behalve perfect, ik bedoel, eigenlijk gewoon nog niet af. Ja en begin dan ook nog even doodleuk over mijn zelfgemaakte schilderijen en mijn gehaakte plaid… Ik voel me ineens een slecht georganiseerde, chaotische, alternatieve hippie moeder. 'Maar dat wil je toch ook reageerd lief'... humpf...
Ware het niet dat ik voor hun komst in mijn aller schaarse tijd nog even snel het huis zoog en een doekje over de toilet haalden zodat de peuter handjes zich geen zorgen hoefden te maken, ik maak me er heus wel druk over of ze mij geen waardeloze moeder vinden.
Boos en onzeker dus…. Spuien tegen lief als hij uit zijn werk komt….’Maar zo wil je toch helemaal niet zijn???’ Zo!!! lekker relativerend… Iedereen doet het op zijn eigen manier, het één is heus niet beter dan het andere maar laten we gewoon lekker doen wat goed voelt. Oh... en gewoon uit elkaars verhalen tips en goede ideeen halen. En wat je niet kan gebruiken lekker weer vergeten.
Deze alternatieve hobby moeder pakt de draagdoek er eens bij J

24 opmerkingen:

  1. Ach iedereen doet het op zijn eigen manier toch? Niet druk om maken hoor! Zolang jouw kindjes maar lekker in hun vel zitten, doe je het goed! (En jij natuurlijk ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid, echt niet druk over maken hoor. Iedere moeder doet het anders en elk kindje is anders. Ik doe ook wat ik goed vind voor Emily en wat voor ons werkt ook al zouden andere moeders het weer anders doen.

    Ennuh, leuk dat je draagt! Ik heb ook een (geweven) draagdoek gekocht, ga het eens proberen. Bij Em niet gedaan (had een draagzak, maar kreeg me toch rugpijn, dus gebruikte dat ding nooit), maar wel maanden lang getild, bij me gehouden en gebakerd. Hopelijk heb ik nu dan iets vaker mijn handen vrij, aangezien ik van zo'n doek helemaal geen rugpijn krijg :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik had ook een zak en kreeg daar ook rugpijn van.... maar dit isecht heerlijk en heb mijn handen vrij voor de kleine meid.....of huishouden hihi

      Verwijderen
    2. Ja was echt drie keer niets (en verre van goedkoop die draagzakken). Ben erg benieuwd naar de doek. Niets is heerlijker voor je kindje dan lekker slapen op je borst!

      Verwijderen
    3. Btw. Had je het knopen snel onder de knie? Heb wel een uitleg gekregen toen ik mijn doek kocht, en een keer geprobeerd met een pop (dochterlief krijg ik er niet in), maar ben toch wel benieuwd hoe het dan gaat met een echt baby'tje erin!

      Verwijderen
    4. Maris, het is echt makkelijk, ik heb p you tube gezocht op basis instructie byKay geloof ik...

      Verwijderen
    5. boehoe je hebt je bericht beveiligd :-(

      Verwijderen
    6. Lees je reactie nu pas. Wachtwoord is z0nneschijn :)

      Verwijderen
  3. Je weet het ongetwijfeld al, maar je lief heeft dus echt helemaal gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat wangetje tegen jouw borst. Nu kan ik het ook relativeren, maar toen ik jouw situatie zat kon ik er ook helemaal naar van worden. Geniet maar lekker van die kleine momentjes samen.
    Take care,
    Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow wat naar. het is toch helemaal geen concurrentiestrijd?? :( als een andere mama jouw het gevoel geeft dat zij als beter doet, vind ik dat echt walgelijk. want jou achterlaten met tranen in je ogen is absoluut niet lief! niks van aantrekken en alles lekker op je eigen manier doen, ookal is dat voor een ander niet goed genoeg! Doen wat goed voelt voor jou. liefs elise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet bepaald het bezoek waar je op zit te wachten lijkt me! Volgens mij doen zulke mensen het om zichzelf beter te voelen en niet om jou je slechter te laten voelen. Zij zijn onzeker, maar maken jou daar helaas ook onzeker mee. Niet te veel van aantrekken, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou denk ik precies hetzelfde hebben gevoeld als jij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zal ook wel echt mijn eigen gevoel zijn want echt ook zij is een lieve moeder met een lief zoontje en wellicht wat onzeker ;) En ik ben daar nu heel gevoelig voor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. JIJ doet het goed! En geniet van je kleintje in de draagdoek, hééééérlijk gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och Meid, je doet het zo goed! Je gaat op je intuitie af en die is altijd goed! En je dochter loopt in prachtige kleertjes ;-) Liefs knuffel en trek het je niet zo aan joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk toch, je kindje zo in de doek! (-; Maar iedereen moet vooral lekker doen waar ze zich goed bij voelen, borstvoeding of niet, baby bij je in bed of niet, merk of tweedehandskleertjes... van die dingen waar iedereen opeens een Mening (met hoofdletter) over heeft... En vooral net bevallen met al die hormonen en drukte enzo trek je je dat nog aan ook. Niet doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent n prachtmoeder! Ik snap nooit zo goed waarom moeders zo moeten opboksen tegen elkaar. Niet alleen alle moeders zijn anders, ook ieder kind. Dus ieder kind heeft ook weer n andere benadering nodig. Jouw verhalen zijn altijd zo liefdevol over je kinderen. Dat telt! En die draagdoek.....wil ik oooooook!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Den doen doen, het is echt heerlijk en ook wel makkelijk met twee kids... :-)

      Verwijderen
    2. Waar vind ik ze?En ik ben als de dood dat ze eruit valt....hoe zit dat?

      Verwijderen
    3. Ik heb die van mij van prenatal. Ik was daar bij de eerste ook bang voor en heb hem daardoor niet gebruikt. Maar hij valt er echt niet uit, het is niet moeilijk. Er zit als het goed is een instructie kaart bij en anders voor video voorbeeld even zoeken op youtube

      Verwijderen
  12. Super de super moeder, laat je niet van je stuk brengen. Je/ jullie doen het zo goed. Een klein meisje wat vrolijk is, lacht, danst, lekker slaapt, ontdekt, speelt is dat niet het levende bewijs dat je een super moeder bent. Van alle liefde en warmte die ze krijgen, dicht tegen je aan, daar groeien kindjes van. Geloof in jezelf, je bent een geboren super moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ..............wat een knus plaatje. De kleine man die vol vertrouwen op de hartslag van mama in slaap valt. Daar kan geen bedje tegen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Denk je dat die moeder zichzelf ook echt beter vond dan jij? Of zou het kunnen dat ze gewoon over haar eigen ervaringen wilde vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier spreekt een 'oude' moeder: bereid je er maar op voor dat dit de rest van je moederbestaan zo blijft. Op de een of andere manier zijn er altijd vrouwen die vinden dat ze anderen moeten bekritiseren.
    Al die strijdbare types die jou hun filosofie op willen dringen en dan tegelijk even jouw eigen ideeën de grond in boren. Moedeloos word je ervan. Maar je kunt het inderdaad het beste naast je neerleggen en gewoon je eigen plan trekken. En dat vooral niet proberen op te dringen aan anderen. ;-)
    Sterkte en succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen