vrijdag 29 juni 2012

Beestjes...


Op één vlak (wel meer waarschijnlijk, maar dit vlak is zeker), ga ik het als moeder van mijn prinses heel erg zwaar krijgen. Ik moet mijn eigen angst overwinnen vrees ik. Ik hou namelijk niet zo erg van kleine, kruiperige beestjes. Of ze nou wel of geen pootjes hebben, er naar kijken is echt geen probleem, ze aanraken ho maar. Mijn dochter denkt hier duidelijk anders over, dat is zeker. Hierin heeft ze de biologen genen van haar papa. Geobsedeerd is ze. Ze weet elke slakken plekje in onze tuin te vinden. Braaf gaat ze elke dag kijken of haar slakje er nog is.  ‘Slak slaapt…. Mama, kijkuuun!!!! Hij slaapt ja, hij zit er al zo lang, slaapt heeeeel diep denk ik.
‘Mama bees…’ waarna ze met een mier binnen komt. En nou ben ik natuurlijk niet bang voor mieren, maar in mijn huis wil ik ze ook niet. Wij hebben namelijk nooit plakkerige limo resten op de vloer… ze zullen daar toch per ongelijk eens achter komen… Die mieren.
Maya de bij had ze ook al gevonden. Bijen hebben we ook een hoop. ‘Aaien mama’.
En toen kwam papa ineens binnen. Een mega worm, of mijn kleine die wel even wilde aaien. Natuurlijk wilde ze dat. Wie verzint dat, een worm aaien. ‘mama ook aaien….’ Nee mama niet… even geen tijd ofzo. Ril…
Het kan alleen maar erger worden, dat mag duidelijk zijn. Ik zie het al voor me. Dat de slakken straks bij ons aan tafel moeten eten, zoals een vriendinnetje vertelde. Dat ik beestjes terug vindt in haar zakken, dat kan niet lang meer duren. Of erger nog… dat beestjes in haar mond verdwijnen. Oh help, als ik er al aan denk….
Spinnen, lieveheersbeesjes, torretjes, vlinders….. Allemaal even leuk. Oh ja… en de vliegtuigen. ‘Tuig mama tuig…. Aaien???’

5 opmerkingen:

  1. Hier thuis ook zo'n mini-Jan Wolkers....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhaha ieee arme jij :P hoop dat ze de beestje in ieder geval niet in haar mond gaat stoppen!! En dat het bij kijken blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of je vind de beestjes terug in je eigen zak :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt wel eens gelezen over hoeveel spinnen een mens in zijn hele leven tijdens zijn slaap 'opeet'... :-)

    BeantwoordenVerwijderen