zaterdag 19 mei 2012

Praktisch probleempje


Tja, nu met twee kleine kindjes lopen we ineens tegen wat praktische probleempjes aan… Even snel naar de supermarkt, nooit bij nagedacht. Jawel, met z’n viertjes, ons eerste echte uitstapje want het centrum was dicht, wie bedenkt dat op hemelvaart?
Bij het uitladen van de auto bedachten we ons hardop af hoe we dat gingen aanpakken. Maxi cosi kan tegenwoordig op een winkelwagentje maar waar laten we dan onze prinses? Het zitje in de kar is dan niet langer bereikbaar, helaas.
Lopend is geen optie. Behalve dat ze zeer waarschijnlijk niet heen gaat waar wij graag willen dat ze heen gaat houdt ze het winkelen in de supermarkt niet langer vol dan iets voorbij de kaasafdeling, ja idd, wel precies zolang tot het kaasje in haar buikje is verdwenen. En dat resulteert over het algemeen in een scene… ‘tilluuhhh…’ lang leven de speen. Misschien vlgende keer een eigen mini karretje proberen???
In de kinderwagen… mogelijke optie. Met ons kersverse gezinnetje nog lekker onhandig de paden versperren, in een treintje achter elkaar aan. Leuk voor als je zoals nu met z’n viertjes bent maar hoe doe je dat in je eentje???
De oplossing, we ‘propte’ haar onder de maxi cosi en wat vond ze dat interessant. Het rangschikken van de boodschappen die het wagentje binnenkwamen hielden haar even bezig, probleem opgelost… maar voor hoelang? En niet geschikt voor een volle wekelijkse kar… we denken nog even verder…

7 opmerkingen:

  1. Oja, even wennen voor alle partijen. Ik moet eerlijk zeggen dat we al snel besloten géén boodschappen meer te doen met kinderen erbij, zodat het vaak opsplitsen is. De een thuis (of iets leuks doen) met kids, de andere op stap winkelen...

    Een plankje achter de kinderwagen, is dat een idee? Sommige kinderen vinden dat fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij vonden een plankje vreselijk. Tim ging daar graag op staan als hij goede zin had en uitgerust was....maar als hij moe was (dus dwars) of ik de verkeerde kant op liep naar zijn zin, stapte meneer vrolijk af en zette het op een rennen......wij zijn heel snel over gestapt op een dubbele wagen van marktplaats en een extra buggy voor als we met z'n viertjes weg gingen, die dubbele wagen is namelijk echt groot in de auto....voor ons beste aankoop ooit. Daarvoor kon ik vaak met een kind in de kinderwagen en een ander kind krijsend onder mijn arm terug naar huis en dan lijkt die korte weg naar de winkels opeens héél veel langer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben een plankje,alleen wil Boris er niet op. Heel eerlijk; mijn lief doet nu de grote boodschappen, alleen. En als ik dan door de weeks iets nodig heb, dan zijn het kleine dingen en dat is vaak snel te doen door de supermarkt. Gaat de kleine baas gewoon staan in de winkelwagen en de kleine meid in de maxicosy.Prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja wij splitsen nu ook op maar voor iets tussendoor.... Even wennen en creatief zijn denk ik. We denken na over een dubbele wagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de AH in parkwijk hebben ze speciale winkelwagens waar een maxicosiachtig zitje op zit en waar je meid naast kan zitten in een normaal zitje. Moet je alleen even je zoontje vanuit de auto los meetillen, maar dan kan je wel normaal boodschappen doen. Ik heb Emily al maanden los in de supermarkt, expres, zodat ze eraan went als het straks nooit meer anders kan. En het gaat super goed, gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar haha! In mijn eentje boodschappen doen met mijn twee minimonstertjes van 1 en 2 doe ik niet meer. Ik ga rustig in mijn eentje als Man thuiskomt of we maken er een uitje met z'n 4en van maar dan liever niet voor de berg weekboodschappen. Dat minikarretje hebben we 1 keer geprobeerd... leuk als je kind niet weet wat links en rechts is: boink tegen de stelling, boem, oh oeps tegen een stel benen... mwah, daar maak je geen vrienden mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boris liep ook altijd mee los. maar hij maakt er nu een sport van om alleen maar verstoppertje te spelen. toen ik m een keer echt kwijt was, was t over met loslopen...

    BeantwoordenVerwijderen