dinsdag 22 mei 2012

Consternatie bureau


Ochtendje consultatie bureau (consternatie bureau volgens lief!) is voor mij geen gezellig uitje al begon ik er met mijn prinses al een beetje aan te wennen. Het was allemaal zo erg niet, waar maakte ik me in het begin zo druk om. De onzekere buien als ik daar weer eens was geweest waren zo goed als verdwenen, niet zo gek ook, die grote meid van mij wond iedereen om haar kleine vingertjes, ja ook de arts. Oh, oh, oh, wat is ze leuk, wat is ze vlot, wat is ze pienter en wat gaat het allemaal snel, nee, geen vragen en we konden weer gaan.
Maar… we beginnen weer van voor af aan en jawel, het consultatie bureau is wel vervelend. Zit ik dan met mijn kleine (en grote) mannetje en mijn grote meid. Nog niks aan de hand tot we het kamertje van de arts binnen lopen. Hij groeit de groeicurve uit, ohwjee!!! Ja, hij krijgt borstvoeding, en nee, nog niet in een strak ritme maar dat zeg ik niet. Ik klets er om heen. Ja hoor, ongeveer 3 uur zit er tussen…. Over hoe het werkelijk gaat houd ik wijselijk mijn mond. Ongeveer 7 voedingen….Uhm…. Mijn irritatie groeit weer. Met mama gaat het ook goed? Ja hoor, met mama gaat het geweldig. Heeft hij een voorkeurshouding? Nee heeft hij niet. Is hij tevreden? Hmm, hartruisje… we worden doorgestuurd. Over hoe en wat legt ze ons niks uit, nu de beurt aan Lief om wat onzeker te worden. Hij kijkt toch wel veel naar rechts… nee hoor, hij heeft geen voorkeurshouding, hij kijkt naar het licht… Aaaargh…. We kunnen gaan.
Mama boos! Hangt er een groot borstvoedingscertificaat op de deur, weten ze werkelijk niet hoe het zit, dat mag toch niet? Snel thuis het gewicht in de borstvoedingscurve…. Mama weer gerustgesteld, hij zit netjes binnen de lijntjes, waar maak ik me ook druk om, de natuur regelt het allemaal wel!
En wat betreft dat ruisje…. Ik probeer Lief gerust te stellen, we maken een afspraak…. Wordt vervolgd!

7 opmerkingen:

  1. Ze hoorden bij Boris ook n ruisje...ik stikzenuwachtig naar de huisarts gegaan en die heeft Boris van binnen naar buiten gekeerd, maar geen ruisje...gewoon dubbelchecken hoor als t je bezighoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een ruisje bij nummer drie. Eenmaal bij de kinderarts was het "o, een ruisje, we sturen 80 procent van de mensen weer terug, is zo vaak onschuldig"... Nu is het ook weg. Komt vast goed. Aan de andere kant niet verkeerd om er toch naar te laten kijken.
    Wat dat gewicht betreft, tja.. het cb blijft het cb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh dat consultatiebureau vond ik ook altijd meer reden voor ongerustheid dan gerustheid, deed het echt niet graag (en ben eerlijk gezegd bij mijn 2de maar een paar keer gegaan en dan de prikjes bij de huisdokter). Maar je bent er weer vanaf, en moeder natuur vindt inderdaad altijd haar weg hoor. En goed dat je dat laat checken van dat ruisje, komt vast in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grrr....nog steeds zijn de curves gebaseerd op flesgevoede kinderen en die van mijn pasten er ook nooit in...eeh groeiden er binnen no time er buiten...Vooral onze tweede werd in mum van tijd lekker mollig eigenlijk tè volgens bureau en ik ergerde me aan het advies van doe maar een voeding minder. Zeker met de warmte hebben ze behoefte aan wat vaker een extra slokje en inderdaad de natuur regelt het perfect! Overigens is mijn toen mollige zoontje, nu wel een heel iel mannetje, maar gelukkig wel gezond;-)
    Ik hoop dat het ruisje niets ernstigs is, een nichtje van me had het ook, bleek gelukkig niets aan de hand1
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O meid, er is 1 ding dat het beter weet dan alles: moedergevoel. Als jij het gevoel hebt dat je kindje gezond is, goed groeit en lekker eet, dan is er NIETS aan de hand. Ga met dat zelfvertrouwen naar het CB toe volgende keer, want jij weet wel beter :) Niet elk kindje is hetzelfde en volgens curfjes en grafiekjes te plaatsen. Emily is nu namelijk 87 cm (bijna 5 cm langer dan andere kindjes van haar leeftijd) en weegt maar net 10 kg (2/3 kg te weinig in verhouding met haar lengte). Ze maken zich natuurlijk zorgen, maar ik weet dat Emily super goed eet, hartstikke gezond is en lang/slank in de familie zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank jullie meiden! Ik maak me ook eigenlijk helemaal geen zorgen, alles gaat super goed namelijk maar als ik daar weer geweest ben ben ik toch stiekem weer van slag... bah. Elk kind is ook anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als mijn verhaal, bij mijn oudste vond ik het ook nog wel meevallen, nu ben ik er al sinds januari niet geweest. Het zijn twee vrolijke meiden, ik red me wel, voor de prikjes ga ik wel heen maar die groeicijfers maken mij helemaal gek, brr. Volg inderdaad je gevoel, dat voelt voor mij in ieder geval goed! En je liet laatst iets vallen over stempels? En jij kan haken? Ik ben helemaal in de swapmodus tegenwoordig dus kom maar op haha!

    BeantwoordenVerwijderen