dinsdag 17 april 2012

Vingerverf

Al een heus tijdje stonden de bakjes gekleurde vinger verf bij ons netjes opgeborgen in de kast. Het plan om er ook wat mee te gaan doen was er natuurlijk ook al een hele tijd, ik zou met die kleine prinses van mij eens even uitpakken. Helemaal uitgedacht was het al. Zo hadden we een dosis energie nodig, mooi weer zodat de kleine alleen in een luier de verf te lijf kon gaan en…. Dat was het eigenlijk. En toch stonden de bakjes maanden te wachten. Tot vandaag. Ik had het me gisteren al voorgenomen, we gingen het gewoon maar eens doen. De dosis energie was helaas ver te zoeken, zo ook het mooie weer. Toch liet ik me niet tegen houden, moet toch ergens beginnen die kleine wat van haar creativiteit te laten proeven. Zo schoof ik de tafel zo goed als leeg, prinses in romper en slabber en gaf haar de kwast met de potjes verf voor haar neus. Even wennen, het was niet meteen duidelijk wat ze hier toch weer mee moest. Al heel snel werd het leuk… Vooral de kwast in de verf en bij voorkeur van de ene kleur in de andere kleur. Helaas werd met haar ook de kwast steeds viezer en nee, mijn prinses houdt niet van vieze handen. Die moesten dan ook direct na elk druppeltje verf wat er per ongeluk op kwam grondig worden schoongepoetst. Even probeerde ik haar met haar handen over het inmiddels fel gekleurde papier te laten wrijven maar dat viel niet in goede aarde. Na twee prachtige schilderijen was het klaar.  Af schrobben in bad… eten en vermoeid naar bed.
Ja en voor de volgende keer…. Katten naar buiten voor we beginnen, één van hen heeft ergens tijdens het badder halfuurtje een gekleurde poot opgelopen waardoor een spoor zichtbaar is in huis… Bah!


Missie zo goed als geslaagd… en viel allemaal eigenlijk best wel mee! Nu weer even tijd voor mama.... en natuurlijk verder wachten op de beeb... pffff....

6 opmerkingen:

  1. Leuk, mooi resultaat ook! Ze verkopen van die speciale regenjaspakken (weet even geen betere naam ervoor) die ze aankunnen, zodat ze ongestoord kunnen schilderen. Gebruik ik nooit, Em is niet zo van het kliederen en het vies worden, dus dat scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig! Ik zag dat ze bij de Kruidvat van die kliederschorten hebben. Ik heb van dieeetschortjes van de Ikea.Ook ideaal! En ik ben nu wel nieuwsgierig wanneer die uk van jou komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! Misschien een tip voor een volgende keer: kleine beetjes verf in een eierdoos doen. Op is op en het maakt niet uit als ze met de kwast in een andere kleur gaat dippen. Ook leuk: handjes verven met een kwast en dan afdrukken op papier. Misschien dat ze er dan ook wat meer vertrouwd mee raakt.
    Sterkte met de laatste loodjes, het wordt nu wel heel spannend he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke foto's! Sterkte met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen