woensdag 11 april 2012

Poep en plas perikelen

‘Maai, mijn dochter kan op de wc poepen…’ Dit was het berichtje wat ik vanmiddag ontving. Plassen ging al een tijdje en daar was ik natuurlijk ook al van op de hoogte, maar nu dus ook poepen. Grappig waar je elkaar al van op de hoogte stelt, dit kan je je werkelijk niet voorstellen als je nog geen kinderen hebt. We zijn gewoon trots!
In de namiddag gaan we langs. Nee, niet perse om te kijken hoe het met het poepen gaat, gewoon een spontane actie, bijkletsen, thee en de kids vermaken zich met elkaar. Maar dan doet de gelegenheid zich ineens voor. De dochter moet poepen. En mijn dochter moet mee. Kijken. Nou was ze dat al enigszins gewend, bij ons thuis gaat ze namelijk altijd mee, waar laat je dat kind anders. Sterker nog, als het bezoek aankondigt te moeten plassen en dochterlief mag niet kijken ontaard dat in een waar tranendal, oeps. Beetje vreemde gang van zaken hier bij ons misschien.
Maar dit was speciaal. Een feest werd er gehouden in de kleine ruimte. Mijn kleine meid werd tot in detail uitgelegd wat er gebeurde, ze inspecteerde de toilet met daarin de verse plas uitgebreid, scheurde de toiletrol in kleine stukjes en werd na enige tijd weer terug naar de huiskamer gedirigeerd waar na zo’n tien minuten het feest weer van voren af aan begon. Ja, de poep kwam niet, de meiden hadden het veeeel te druk met kletsen.
En dan naar huis. De mama’s konden maar moeilijk afscheid nemen en ondertussen werd er…. Jawel gepoept! Weer terug naar binnen, de mijne moest kijken! We overwogen heel even die van ons een poosje daar te laten… krijgen we haar vast en zeker helemaal zindelijk terug J.  

6 opmerkingen:

  1. Lachen toch! Ja ik ga de vlag uithangen als hier de pampers de deur uit kunnen, wat zou dat heerlijk zijn!
    De kleertjes die je leuk vindt heb ik voor je klaar gelegd, met een beetje gelukt past het in een grote envelop, scheelt in verzenden. Mail je me nog even? Ik dacht ze is toch niet aan het bevallen dat ik niets hoor....? Wanneer ben je eigenlijk uigerekend?
    Liefs Manon
    mamanon @ upcmail . nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben de 17de uitgerekend.... Maar ga daar vast overheen ;-)

      Verwijderen
  2. Ha ha LOL.....Maaruh je mag Fenne hier best laten hoor.
    Zal een aantal toiletrollen voor haar aanschaffen.
    Heerlijk die stukjes lezen van jou, heb de Ouders van nu niet meer nodig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar die twee meiden samen maken het ook wel heel makkelijk om een stukje te schrijven ;-)

      Verwijderen
  3. Haha dat snap ik wel, ik zou ook zo enthousiast zijn als Em eindelijk uit de luiers is. Ik wil zodra het mooie weer is beginnen met een potje in de tuin, zodat ze lekker in haar blote billetjes kan rondlopen heel de dag :)

    Bizar verhaal op mijn blog he? Tjah, dat soort dingen gebeuren denk ik wel vaker hoor, misschien heb je het niet eens altijd door. Btw. Misschien leuk om eens in te vullen? www.mcdid.nl/2011/06/21/wie-ben-jij/. Leren we elkaar wat beter kennen :)

    BeantwoordenVerwijderen