zondag 8 april 2012

Horror verhalen

Toch een beetje gek. Overal waar ik kom lijken ineens horror verhalen over bevallingen de ronde te doen. Oke, die zijn waarschijnlijk ook overal maar waarom heeft iedereen ineens de behoefte om die tegen mij te gaan vertellen?  Hoe dikker ik word, hoe meer angstige verhalen ik te horen krijg. Zelfs wildvreemden spreken me hierover aan…. Beetje bizar toch? ‘Nee, eigenlijk moeten we dat natuurlijk niet zeggen, maar…..’ en dan begint het verschrikkelijke verhaal. Zo lijkt ineens iedereen van voor tot achter uitgescheurd te zijn, kreeg op het laatste moment toch het kind niet door het geboorte kanaal met spoed keizersnede als gevolg of ging de moeder bijna het hoekie om. Nou laat ik me gelukkig niet zo heel snel op de kast jagen, heb zelf namelijk ook al een hele fijne bevalling mee gemaakt en werd toch voor de tweede keer zwanger. Ja ook nog gewenst ook. En zal je zeggen, ben echt niet bang voor deze bevalling, soms heel eventjes misschien. Oke, toen ik vannacht heel even weer eens twijfelde of het ging beginnen sloeg mijn hard toch even twee slagen mis en werd een fractie van een seconden mijn ademhaling ook ietwat onrustig maar ik herpakte mezelf en bedacht me, dit kind moet er uiteindelijk toch uit, en daar ga ik hoe dan ook geen enkele verandering in brengen. Ik kan me er onwijs druk om gaan lopen maken, vreselijk bang zijn voor wat komen gaat maar he…. Wat schiet ik daar nou eigenlijk mee op? Laat maar komen die nachtmerrie…. En daarna natuurlijk die fantastische droom!

8 opmerkingen:

  1. Joh, trek je er niks van aan. De eerste keer ging ook goed toch? Je ziet het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel nee maar tis fascinerend toch.... Rare aantrekkingskracht met zo'n dikke buik ;-)

      Verwijderen
  2. Dat vond ik ook zo bizar aan een tweede keer bevallen: je weet wat je ongeveer kunt verwachten aan pijn dit keer - en da's soms even slikken -, maar je weet ook dat het het allemaal zo waard is :-) (En geen horrorverhaal van mij: twee superbevallingen gehad. Dus dat kan gewoon ook ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doen mensen altijd, was bij mijn vorige zwangerschap ook. Begrijp ik ook niets van.. Nou, ik had een prima bevalling vorige keer en kijk er dit keer zelfs een beetje naar uit, dus ook niet horrorverhalen bestaan! Gaat helemaal goed komen meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk er inderdaad wel een beetje tegenop en het valt me op dat je vooral ook 'in de bladen' van die horrorverhalen leest...Maar gaat goed komen. Zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Meid, heel herkenbaar hoor maar gewoon laten gaan. Je weet dat je het kan en als het eenmaal bezig weet je meteen owjah, dit was het! Je weet precies wat te doen en dat maakt het stukken makkelijker! Je kan het he! En ik heb nog wat erbij geplaatst onder 'te koop' kijk maar of het wat voor je is. En vanaf nu af aan alleen leuke dromen he, over een heel mooie kindjes straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi, ik heb alles voor je gereserveerd. Ik had judith nog gemaild maar geen reactie meer gekregen.
    Mail je me even? mamanon@ upcmail . nl Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij mij ook geen hororverhaal! Het viel me allemaal erg mee en als de baby geboren is, is het ook alweer vergeten! Ik zou het zo nog een keer doen omdat ik het een mooie ervaring vond! (maar we hebben besloten het bij 2 te laten dus zo is het het ook goed!) Succes en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen