zaterdag 14 april 2012

Assepoester

Ik had weer eens een dagje vrij. Een dagje voor mezelf zonder kind en ik nam me voor dit te benutten zoals je verwacht van een hoogzwangere. Pootjes omhoog met een kopje thee in de tuin, dutje rond het middag uur, boekje lezen, nog een kopje thee en je ’s avonds verplaatsen naar de bank waar lief je vermoeide benen eens lekker masseert nadat hij een heerlijk kostje heeft bereidt en de kleine prinses uiteindelijk schoon en fris weer in haar bedje beland. Een dagje ontspannen en een beetje uitrusten dus.
Maar…. het liep uiteraard anders. Ik bracht de kleine donder naar de oppas waar ze uiteraard weer naar binnen liep alsof ze er nog steeds wekelijks komt, ze zocht al voor ze haar jas en schoenen uit had met welk speelgoed ze zich ging vermaken en vermaakte zich prima. Zonder mij. Ja dat kopje koffie kon er nog wel snel even in, ik bleef uiteraard te lang hangen, maar ach, wat had ik anders te doen. Tijd om te gaan, een snelle ‘dag’ van mijn prinses en mijn dag kon beginnen. Raar weer… Raar om die kleine weg te brengen op een dag dat ik zelf gewoon thuis ben. Maar deze keer niet voor mij, maar voor haar, ze vindt het leuk daar en leert er veel.
Goed ik kwam thuis en bedacht me dat ik de dag toch iets anders ging inplannen. In de ochtend wat snelle klusjes en de middag met de pootjes omhoog in de zon. Zo ontpopte ik me zowaar tot Assepoester. De ochtend vloog voorbij, ik deed alles waar ik een hekel aan heb. Het huis straalde. Zo brak de middag aan… maar ik was nog niet klaar. Boek bleef in de kast liggen, zonnetje heb ik niet gezien, zo ook niet de bank.
De tijd dat lief en prinses thuis zouden komen kroop snel dichterbij. En help… ik was niet uitgerust maar moe. Gelukkig kwam het laatste deel van mijn voornemen uit. Lief kookte, bracht de kleine fris naar haar bedje en masseerde mijn nu toch echt veel te vermoeide benen. Tja… op naar ergens nog een dagje oppas…. Maar dan anders!

2 opmerkingen:

  1. Oooooh zo herkenbaar! Maar moet je echt doen hoor, daar ga je zo van genieten!!!!!!! (ik heb hetzelfde probleem hoor, ik weet dan van gekheid niet wat ik dan moet doen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ook dit herken ik zo! Ik heb elke vrijdag vrij, een hele dag, en besluit elke keer weer heel de dag niets te doen. Maar uiteindelijk sta ik elke vrijdag weer als een idioot te boenen. Het gaat ook zo veel fijner als er even geen kindje om je heen is, dan schiet het tenminste op en blijft het ook even iets langer netjes daarna. Tjah... rust is ver te zoeken bij een vrouw denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen