vrijdag 23 maart 2012

Mama draait door

Mama wordt niet krankzinnig, mama is af en toe een beetje krankzinnig. Mama draait een beetje door. Met het verdwijnen van de vlekken en bultjes van mijn prinses tegen de avond werd ik langzaam aan weer wat rustiger. Ik probeerde mezelf weer te zijn. Avondje alleen, geruststellend woordje van oma, pootje omhoog, boekje, kopje thee en daarna met een kruikje naar mijn bed. Het lukte maar gedeeltelijk. Er kwam een nieuwe onrust bij me boven. Bezig en probeerde te ontspannen, oh ja, dat wel maar mijn hoofd stond niet stil. Helaas.
Buurvrouw herkende de vlekken, netelroos. Zij had het jaren gehad. Kwam opzetten bij stress en ze werd ermee gepest. Was wel wat ouder, schoolgaand kind.
Maar nu blijft dit in mijn hoofd ronddraaien. Als een lastige mug. Na jaren is ook mijn kleine meid een schoolgaand kind. Ze heeft er nu geen last van, speelt en doet en gaat vooral haar eigen gang. Maar wat als het bij haar niet vanzelf over gaat. Als het ook bij haar chronisch wordt?
Mijn moeder hart doet nu al pijn. Zie het al helemaal voor me. Mijn kleine meisje wil spelen maar de andere kindjes moeten haar niet. Negeren haar en blijven ver bij haar uit de buurt, want… ze heeft rare vlekken en bultjes. De andere kindjes zijn bang voor haar. Ik krijg de tranen in mijn ogen als ik er aan denk, dit gun ik mijn poppetje niet.
Maar ik weet het, ik loop te hard van stapel, zoals ik al zei, ik draai door, veel te hard. Ga mezelf verplichten nu in het zonnetje te zitten. Met een boekje en een kopje thee en mijn gedachten de baas. Gekke mama…

1 opmerking:

  1. Joh, don't worry. Over een paar dagen is alles weg, ben jij bevallen van een mooie baby die lekker rsutig slaapt en goed drinkt en eh... Nouja. Zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen