dinsdag 20 maart 2012

Dinsdag

De dinsdagen vind ik altijd lastige dagen. Lange dagen vooral. Lief moet de dinsdagen altijd vroeg naar zijn werk en komt dan pas laat weer thuis. Een hele lange dag met mijn prinses. Heerlijk hoor dat bedoel ik niet, maar wel vermoeiend. Ik plan dan het liefste wat maar dat was ik vandaag even vergeten. Of eigenlijk niet vergeten, bewust niet gedaan. Vooruit daten vind ik af en toe lastig. Afspraken vast zetten en mijn agenda volplannen, liefst drie afspraken per dag vond ik vroeger heerlijk. Vroeger voor de kids er waren maar nu raak ik er gestrest van. En niet alleen de dag zelf maar het liefst al ver ver ver van te voren. Ik hou van spontane dates. Maar dan wel passende in mijn schema. Ik bedoel, het schema van mijn prinses. Dan kan ik ter plekken aan geven of ik moe ben, sagerijnig, vrolijk ben en dus of ik wel zin heb in een date. Maar helaas…. Spontane dates zijn zo goed als verleden tijd met de overvolle agenda’s van elk van mijn vriendinnen. Ik zit dus toch gebonden aan het plannen. En de stress die er voor mij bij komt kijken.

Toch loopt vandaag op rolletjes. Een lange dinsdag met mijn prinses. Zij gedraagt zich als een zonnetje. En er schijnt ook nog een zonnetje. Heb ik vannacht gewoon eens normaal kunnen slapen, begonnen we vroeg en de boodschappen al in huis. To-do lijstjes liggen op tafel en af en toe streep ik eens wat weg maar liever ga ik vandaag eens met mijn kopje thee in de tuin zitten terwijl mijn zonnetje slaapt. Gewoon even genieten. Boekje lezen… niks doen. We komen de dag saampies wel door vandaag. En dat zelfs zonder date…

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen