zaterdag 24 maart 2012

Avond ritueel

Het is weer eens veel te laat, ik zou mijn kruikje moeten gaan opwarmen (tja dat doe ik nog steeds ook al heb ik het allang niet meer koud ’s nachts maar kan gewoon niet zonder, waarschijnlijk de hele zomer niet, rare tik van mij) en mijn bedje moeten gaan opzoeken want inmiddels moet ik alweer een paar uurtjes moeite doen mijn ogen open te houden en toch ga ik niet. Raar. Ongeveer elke avond neem ik me voor mijn prinses in haar mandje te leggen en dan gelijk met haar mijn eigen mandje te betreden en elke avond weer opnieuw mislukt dit geniale plan. Nog even mijn veel te spannende boek uitlezen, daarna nog even wat freubelen en mijn kopje thee is nog niet afgekoeld. Ik moet de film of het helemaal niet interessante programma nog afzien, nog weer even een boterham eten en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Inmiddels is mijn kopje thee koud maar krijg ik mezelf niet meer van de bank gesleept. Elke avond blijf ik net zolang wachten tot ik ineens zomaar vanzelf vanaf de bak in mijn bedje beland. Zonder het ritueeltje van mezelf de trap opslepen, tanden poetsen, uit en weer aankleden (want tja, dat is inmiddels een opgaven geworden), mij prinsesje checken om uiteindelijk mijn bedje te betreden en weer eens veel te lang wakker te liggen omdat de slaap die ik op de bank niet meer kon negeren ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is.
Het is nog geen enkele avond gelukt, nog geen enkele avond belande ik zomaar ineens vanaf de bank in mijn bed, wachten lijkt geen zin meer te hebben, ik moet toch maar eens gaan. Welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen